Mașinile electrice Tesla produse în China înregistrează o scădere de 15% a vânzărilor în luna mai

tesla
Sursa foto: ANP / ddp USA / Profimedia

Tesla înregistrează o scădere de 15% a vânzărilor vehiculelor electrice produse în China în luna mai, extinzând astfel perioada de declin la opt luni consecutive. Livrările modelelor Model 3 și Model Y, fabricate în China și destinate atât pieței interne, cât și exporturilor către Europa și alte regiuni, au ajuns la 61.662 unități, față de aceeași perioadă a anului trecut, arată datele publicate miercuri de Asociația Chineză pentru Automobile de Pasageri (CPCA), relatează Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Față de aprilie, însă, livrările Tesla fabricate în China au crescut ușor cu 5,5%.

Contextul dificil din piață este amplificat de un război al prețurilor intens în China, unde Tesla concurează cu numeroși producători locali care au lansat modele performante la prețuri mai mici. Acest război al prețurilor, început în 2023, a atras deja peste 40 de branduri și a devenit o problemă pentru profitabilitatea Tesla pe cea mai mare piață auto din lume.

Pentru a stimula cererea, Tesla a lansat săptămâna trecută o ofertă specială care permite transferul gratuit al funcției de asistență la condus inteligent pentru mașinile noi achiziționate până la finalul lunii iunie. De asemenea, modelele Model 3 și Model Y au fost introduse anul acesta într-un program guvernamental de promovare a vehiculelor electrice în zonele rurale din China.

Tesla se confruntă cu un declin și pe piețele europene

Confruntată cu o gamă de modele învechite și controverse legate de activitățile politice ale CEO-ului Elon Musk, Tesla se confruntă cu un declin și pe piețele europene.

Competiția este tot mai acerbă, iar principalele mărci chineze, precum BYD, Geely Auto și Chery, intensifică ofertele și stimulentele pentru a câștiga cotă de piață. De exemplu, BYD, cel mai mare rival al Tesla, a raportat o creștere de 14,1% a vânzărilor globale de autovehicule pentru pasageri în luna mai, până la 376.930 unități.

În acest context, autoritățile chineze au cerut încetarea războiului dur al prețurilor pentru a stabiliza piața și a susține dezvoltarea industriei auto locale.

Tesla se află astfel într-o perioadă complicată pe piața chineză, fiind nevoită să găsească soluții rapide pentru a-și menține poziția în fața concurenței agresive.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...