Amazon prezintă ochelari inteligenți care îi ajută pe angajați să livreze mai repede colete

Ochelari inteligenți Amazon
Sursa foto: Amazon

În efortul său neîncetat de a livra mai rapid produsele de uz zilnic clienților, Amazon a schimbat așteptările de la livrare în două zile la livrare în aceeași zi și chiar în decurs de o oră. Acum, cu ajutorul roboților, inteligenței artificiale și chiar al ochelarilor smart, compania lucrează pentru a reduce cu câteva secunde durata fiecărei livrări, notează Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Compania cu sediul în Seattle a prezentat pentru prima dată public ochelarii avansați pentru livratori, după ce au apărut informații încă de anul trecut privind producția acestora.

Cunoscuți intern sub numele de Amelia, ochelarii au un ecran mic care oferă indicații pas cu pas, scanează codurile pachetelor și fac fotografii ca dovadă a livrării.

Ochelarii ar putea înlocui dispozitivele voluminoase de poziționare globală pe care șoferii le folosesc astăzi și ar putea oferi sfaturi utile de navigare, cum ar fi în ce direcție să vireze când ies din liftul unui apartament sau cum să evite un câine agresiv la domiciliul unui client. Ochelarii se bazează pe un controler asociat plasat în vesta șoferului, iar Amazon a rezolvat problema duratei de viață a bateriei prin utilizarea unor baterii interschimbabile, a menționat compania.

Anunțurile făcute la evenimentul anual de logistică „Delivering the Future” al Amazon fac parte din atenția specială acordată de firmă „ultimelor 100 de metri”, care contribuie la etapele finale costisitoare ale călătoriei unei livrări către clienți. Anul trecut, a prezentat un scaner pentru furgonete de livrare care îndrumă șoferii către colete la fiecare oprire, luminându-le cu un spot verde, reducând cu câteva secunde timpul petrecut de obicei pentru citirea etichetelor. În iunie a prezentat reporterilor noi hărți digitale care ofereau mult mai multe detalii despre cartiere, forme de clădiri și obstacole decât, să zicem, Google Maps.

Retailerul online a prezentat și un braț robotic care, potrivit acestuia, poate lucra în colaborare cu angajații depozitului pentru a prelua articolele de pe rafturi și a le sorta pentru o îndeplinire mai rapidă și mai precisă a comenzilor. Amazon a afirmat că robotul, numit Blue Jay, ar putea reduce rata accidentelor și ar putea lucra într-un spațiu mai mic decât roboții echivalenți care anterior necesitau trei stații separate.

Robotul este deja utilizat într-un depozit din Carolina de Sud, a declarat Amazon, și intenționează să îl introducă în mai multe depozite în lunile următoare, în special în ceea ce se numesc „sub-same-day”, axate pe livrarea în câteva ore sau mai puțin.

În plus, Amazon a declarat că intenționează să implementeze un sistem de inteligență artificială în depozite, începând cu unul din Tennessee, care poate ajuta la gestionarea operațiunilor la un nivel înalt, pentru a preveni blocajele și alte provocări care pot încetini operațiunile. Nu a fost clar imediat cum Amazon intenționează să implementeze software-ul sau cine va avea acces la acesta.

Extinderea companiei în ceea ce privește roboții de depozit este de așteptat să reducă angajările din SUA cu 160.000 de lucrători în următorii doi ani, a scris New York Times. Amazon a afirmat că intenționează să angajeze 250.000 de lucrători temporari pentru sezonul sărbătorilor.

  • Ștefan Munteanu este un jurnalist specializat în domenii variate precum tehnologie, inteligență artificială, securitate cibernetică și apărare. Articolele sale acoperă noutățile din industrie, analize și impactul tehnologiei asupra societății. El este pasionat de inovațiile digitale și are un interes puternic pentru cele mai recente evoluții geopolitice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...