Gigantul Google a fost acționat în judecată în Marea Britanie pentru daune potențiale de până la 5 miliarde de lire sterline (6,6 miliarde de dolari) într-o acțiune colectivă în care se susține că societatea a abuzat de poziția sa dominantă pe piața căutărilor online, scrie CNN.
Acțiunea colectivă, depusă marți la Tribunalul de Apel al Concurenței, susține că acțiunile Google i-au permis să perceapă prețuri mai mari pentru reclamele care apar în căutări decât ar fi putut face pe o piață concurențială.
Se afirmă că societatea americană, deținută de Alphabet (GOOGL), a încheiat contracte cu producătorii de telefoane pentru a preinstala Google Search și browserul Chrome pe dispozitivele Android și a plătit Apple pentru ca acesta să devină motorul de căutare implicit pe iPhone-uri, cu intenția de a elimina concurența.
Cererea, depusă de Or Brook, expert în dreptul concurenței, în numele a mii de întreprinderi, susține că Google s-a asigurat că motorul său de căutare are o funcționalitate mai bună și mai multe caracteristici pentru propria ofertă de publicitate Google decât cea a concurenților săi.
Google a declarat că acesta a fost „încă un caz speculativ și oportunist”.
„Ne vom opune viguros”, a declarat un purtător de cuvânt al Google. „Consumatorii și agenții de publicitate folosesc Google pentru că este util, nu pentru că nu există alternative”.
Brook a declarat că firmele aproape că nu au de ales decât să utilizeze anunțurile Google pentru a-și promova produsele și serviciile.
„Autoritățile de reglementare din întreaga lume au descris Google ca fiind un monopol, iar asigurarea unui loc pe paginile de top ale Google este esențială pentru vizibilitate”, a spus ea într-o declarație.
„Google a profitat de poziția sa dominantă pe piața căutărilor generale și a publicității în căutare pentru a supraîncărca agenții de publicitate”.
Autoritatea britanică de reglementare antitrust a lansat în ianuarie o investigație privind serviciile de căutare ale Google, inclusiv impactul acestora asupra piețelor de publicitate.
Autoritatea pentru concurență și piețe a țării a declarat atunci că milioane de persoane și firme se bazează pe serviciile Google, care reprezintă 90% din căutări și sunt utilizate de peste 200.000 de companii britanice pentru a-și face publicitate.