Hyundai Motor și Kia colaborează cu Samsung SDI pentru dezvoltarea unor baterii de înaltă performanță destinate roboților, cu scopul de a le crește autonomia, conform autoweek.com.
Alimentarea cu energie este una dintre principalele limitări ale roboților din afara mediilor industriale, aceștia necesitând reîncărcări frecvente.
Hyundai a achiziționat Boston Dynamics în urmă cu patru ani și dezvoltă roboți pentru diverse aplicații, inclusiv pentru încărcarea vehiculelor electrice și activități logistice. În prezent, majoritatea roboților folosesc baterii destinate uneltelor electrice sau vehiculelor electrice ușoare, ceea ce limitează performanța acestora. Hyundai subliniază că dimensiunile reduse ale roboților îngreunează integrarea unor baterii de mare capacitate.
Parteneriatul dintre Hyundai, Kia și Samsung SDI vizează creșterea densității energetice a bateriilor, utilizând materiale cu o capacitate ridicată. Samsung SDI se va ocupa de dezvoltarea noilor baterii, iar Hyundai și Kia vor evalua performanța acestora.
„În prezent, majoritatea sectoarelor din industria roboticii nu dispun de baterii dedicate, fiind nevoite să utilizeze baterii concepute pentru unelte electrice sau vehicule electrice ușoare (LEV)”, explică reprezentantul Hyundai. „Din cauza naturii complexe și neregulate a roboților, spațiul pentru instalarea bateriilor este limitat, iar utilizarea unor celule mai mici reduce capacitatea .”
Printre roboții care ar putea beneficia de această tehnologie se numără ACR (Automatic Charging Robot), un sistem care încarcă automat vehiculele electrice. Acești roboți, fiind mereu aproape de surse de energie, nu necesită o autonomie mare, însă alte tipuri de roboți, precum DAL-e, utilizat pentru servicii, ar putea necesita baterii mai eficiente.
Hyundai dezvoltă, de asemenea, exoschelete și brațe robotizate purtabile pentru muncitorii din fabrici, un alt domeniu care ar putea beneficia de îmbunătățiri în tehnologia bateriilor.
Volkswagen lucrează și el la roboți de încărcare, considerând că aceștia ar putea deveni viabili în parcările automatizate. În ciuda acestor evoluții, roboții umanoizi și cei cu patru picioare rămân, deocamdată, limitați la medii controlate, precum depozitele industriale.