Compania chineză Xiaomi a înființat o nouă entitate în România, Romania Xiaomi Communication Technology Retail, care va gestiona operațiunile de retail ale gigantului. Această decizie marchează un pas strategic în expansiunea globală a brandului, având în vedere că România este considerată o piață-cheie în regiunea CEE. Noua entitate va funcționa în paralel cu firma Romania Xiaomi Communication Technology, existentă din 2021, a transmis Economica.net.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Primul proiect major al noii companii va fi lansarea primului magazin fizic Xiaomi Store din România, programat pentru sfârșitul anului. Această inițiativă face parte dintr-o strategie globală mai amplă, care vizează extinderea prezenței fizice a brandului la nivel mondial.
Strategia globală de extindere
„În următorii cinci ani, ne așteptăm să deschidem aproximativ 10.000 de noi magazine Xiaomi în străinătate”, a declarat managerul Linshan Zheng.
Prezența fizică a Xiaomi pe piața românească a început în 2019, cu magazine deschise în parteneriat cu distribuitori, iar în 2021, compania a lansat și magazinul său online oficial.
Planurile Xiaomi pentru piața din România includ consolidarea poziției pe piața de telefoane, unde deja ocupă locul al doilea, dar și extinderea în segmentul de produse AIoT (Artificial Intelligence of Things). De asemenea, compania intenționează să introducă pe piața din România și alte categorii de produse, momentan indisponibile.
Zheng a subliniat că deschiderea primului magazin reflectă angajamentul „pe termen lung față de piața locală”. Obiectivul este de a oferi acces direct la întregul ecosistem de produse.