Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă Adidas a dezvăluit o compromitere a unei baze de date după atacul cibernetic asupra un furnizor de servicii pentru clienți și furtul datelor unor clienți relatează Bleepincomputer.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Adidas a aflat recent că o parte externă neautorizată a obținut anumite date ale consumatorilor prin intermediul unui furnizor terț de servicii pentru clienți”, a declarat compania.
„Am luat imediat măsuri pentru a limita incidentul și am lansat o anchetă cuprinzătoare, colaborând cu experți de top în securitatea informațiilor.”
Informațiile legate de plăți sau parolele clienților afectați
Adidas a adăugat că informațiile furate nu includeau informațiile legate de plăți sau parolele clienților afectați, deoarece atacatorii din spatele hack-ului au obținut doar acces la informații de contact referitoare la consumatorii care au contactat serviciul de asistență pentru clienți în trecut.
De asemenea, compania a notificat autoritățile relevante cu privire la acest incident de securitate și va alerta persoanele afectate de scurgerea de date.
„Adidas este în proces de informare a consumatorilor potențial afectați, precum și a autorităților competente de protecție a datelor și de aplicare a legii, în conformitate cu legislația aplicabilă”, a adăugat aceasta.
Compania nu a precizat câte persoane au fost afectate de atacul cibernetic, cum s-a produs aceasta sau când a fost detectată pentru prima dată. Sperăm că numărul persoanelor care au un motiv să contacteze serviciul de asistență pentru clienți Adidas este relativ mic în comparație cu numărul de persoane care trebuie să cumpere îmbrăcăminte și încălțăminte Adidas în fiecare an.
„Rămânem pe deplin angajați să protejăm confidențialitatea și securitatea consumatorilor noștri și regretăm sincer orice inconvenient sau îngrijorare cauzată de acest incident.” Adidas nu a dezvăluit încă detalii suplimentare cu privire la acest incident, inclusiv numele furnizorului de servicii afectat, momentul detectării incidentului, numărul de persoane afectate și dacă propria rețea a fost compromisă în timpul atacului.
Când BleepingComputer a contactat Adidas cu întrebări despre incident, un purtător de cuvânt a declarat că firma „nu are alte actualizări” și că „declarația de vineri este încă valabilă”.
Un scurt istoric
Din păcate, acesta nu este singurul incident de securitate cibernetică care a afectat Adidas în ultimele săptămâni.
La începutul acestei luni, Adidas a dezvăluit că informațiile de contact (inclusiv nume, adrese de e-mail, numere de telefon, date de naștere și adrese poștale) ale clienților din Turcia și Coreea de Sud care au contactat centrul său de asistență pentru clienți pentru clienți al companiei în 2024 sau mai devreme, au fost furate.
În iunie 2018, Adidas a dezvăluit o altă breșă de date după ce atacatori necunoscuți au furat informațiile de contact, numele de utilizator și parolele criptate ale „câteva milioane” de cumpărători care au utilizat site-ul web american al companiei de îmbrăcăminte sportivă.
Se recomandă mare atenție la modul în care răspundeți la un e-mail care pretinde a fi de la Adidas. La urma urmei, infractorii ar putea avea acum datele dvs. de contact.
Nu este greu de imaginat că oricine are acces la datele clienților Adidas ar putea acum să invoce un e-mail fraudulos care pretinde a fi de la Adidas, cerându-și scuze pentru afectarea securității datelor și oferind un fel de voucher dacă accesează următorul link și introduc informațiile de plată…
Clienții care au interacționat cu serviciul de asistență pentru clienți Adidas în trecut sunt sfătuiți să rămână vigilenți pentru potențiale tentative de phishing și să raporteze orice comunicare suspectă companiei.
Au fost raportate mai multe incidente cibernetice din aprilie 2025
Au fost raportate mai multe incidente cibernetice din aprilie 2025, unii experți găsind legături între acestea.
Poliția britanică se concentrează pe un grup notoriu de hackeri vorbitori de limbă engleză, cunoscuți sub numele de Scattered Spider, ca fiind potențiali responsabili ai atacului cibernetic de la Marks&Spencer.
M&S s-a confruntat cu probleme de disponibilitate la începutul acestei luni, după ce a scos din funcțiune unele dintre sistemele sale ca răspuns la incident, despre care grupul de retail a spus că a fost cauzat de „eroare umană”.
M&S estimează că atacul cibernetic va costa firma aproximativ 300 de milioane de lire sterline, echivalentul a o treime din profitul său. Datele personale care ar fi putut fi accesate includ nume, adrese de e-mail, adrese poștale și date de naștere, potrivit companiei.
Se înțelege că procesul a făcut parte dintr-un atac ransomware, despre care se spune că este legat de grupul de hackeri Scattered Spider, dar compania nu a comentat cu privire la potențialele răscumpărări.
Se crede că același grup s-ar fi aflat în spatele atacurilor cibernetice de la Co-op și Harrods, dar M&S a fost cel care a suferit cel mai mare impact.
Un atac cibernetic asupra magazinului Co-op de la începutul acestei luni a cauzat, de asemenea, perturbări semnificative în întregul lanț de retail și a dus la golirea rafturilor în multe dintre magazinele sale, în timp ce magazinul de lux Harrods a fost, de asemenea, afectat.
Nu există nicio sugestie că acest grup se află în spatele atacului cibernetic asupra datelor de la Adidas.