Datele personale ale 5,7 milioane de clienţi ai Qantas, furate într-un atac cibernetic din iulie, au fost scurse în online, a recunoscut duminică compania aeriană australiană, informează duminică AFP, citată de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Qantas a anunţat în iulie că hackerii au vizat un sistem utilizat de o terţă parte, care stochează datele sensibile ale milioanelor de clienţi ai săi şi au obţinut acces la numele, adresele de e-mail, numerele de telefon şi datele de naştere ale acestora.
Numerele de paşaport şi de card bancar nu erau prezente în sistem, potrivit companiei.
Terţa parte vizată de atacul cibernetic este compania de software Salesforce, potrivit unei surse familiarizate cu situaţia. Aceasta a indicat săptămâna trecută că era „conştientă de recentele tentative de extorcare”.
Pe lângă Qantas, hackerii au obţinut date şi de la zeci de companii, între care Air France, KLM, Disney, Google, Ikea, Toyota şi McDonald’s, potrivit sursei intervievate de AFP.
„Qantas este una dintre companiile din întreaga lume ale cărei date au fost divulgate de infractori cibernetici”, în urma atacului cibernetic din iulie, „în care datele clienţilor au fost furate prin intermediul unei platforme terţe”, a declarat compania aeriană australiană într-un comunicat difuzat duminică.
„Cu ajutorul experţilor în securitate cibernetică, investigăm pentru a stabili” mai exact ce date au fost scurse, a adăugat grupul.
Analiştii în securitate cibernetică spun că această scurgere de date este legată de o organizaţie criminală numită Scattered Lapsus$ Hunters, care a dat termen până vineri pentru a plăti o răscumpărare.
Site-ul specializat FalconFeeds a relatat pe platforma X că datele personale ale clienţilor Qantas au fost publicate pe dark web în acest weekend, alături de alte date de la Vietnam Airlines şi multinaţionala japoneză Fujifilm.
În ultimii ani, Australia a suferit o serie de incidente de securitate cibernetică care au ridicat îngrijorări privind protecţia vieţii private în ţară.
În 2023, principalele porturi ale Australiei, care reprezintă 40% din volumul de marfă al ţării, şi-au suspendat temporar operaţiunile în urma unui atac cibernetic.
Cu un an mai devreme, hackerii au furat datele personale a peste nouă milioane de clienţi ai Optus, unul dintre cei mai mari furnizori de telecomunicaţii din Australia.