Divizia de nave de război a companiei germane ThyssenKrupp estimează o triplare a pieţei, pe fondul creşterii cheltuielilor pentru apărare

ThyssenKrupp Quartier (31798903101)” by Armin von Preetzmann from Ruhrgebiet, Castrop-Rauxel, Germany is licensed under CC BY 2.0

ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), producătorul german de sisteme navale, estimează că piaţa sa totală accesibilă – baza de clienţi – se va tripla până la sfârşitul deceniului, potrivit declaraţiilor CEO-ului Oliver Burkhard, transmite CNBC, potrivit News.ro.

„Această piaţă potenţială, care include electronice, drone, nave de suprafaţă şi submarine, se va dubla sau chiar tripla până la sfârşitul acestui deceniu”, a declarat Burkhard pentru CNBC, în cadrul Singapore Defense Technology Summit.

Această expansiune vine în contextul în care parlamentul german a aprobat un pachet fiscal major, care include modificări ale regulilor pentru a permite o creştere semnificativă a cheltuielilor pentru apărare.

Burkhard a subliniat că această decizie arată că „atunci când vine vorba de bugetul de apărare, practic nu mai există limite.”

Modificările legislative propuse înseamnă că cheltuielile pentru apărare şi securitate peste un anumit prag nu vor mai fi supuse „frânei datoriei”, mecanism care limitează datoria publică a guvernului şi deficitul bugetar federal.

„Aceasta este o schimbare neobişnuită pentru Germania”, a remarcat Burkhard, amintind că această reformă a fost însoţită de declaraţia cancelarului desemnat Friedrich Merz, care ar fi spus: „În faţa ameninţărilor la adresa libertăţii şi păcii pe continentul nostru, regula pentru apărare trebuie să fie orice este necesar’.”

Burkhard a evidenţiat că o astfel de abordare este fără precedent în Germania: „Germanii nu spun orice este necesar, pentru că avem KPI-uri, analize, cercetări şi luăm decizii în funcţie de acestea. Dar acum vedem o schimbare fundamentală.”

„Dacă vorbim de 500 de miliarde de euro sau chiar mai mult, aceasta este o finanţare specială care nu a mai fost văzută din 1945”, a adăugat el.

Pentru industria de apărare din Germania, această schimbare înseamnă accelerarea proiectelor şi creşterea comenzilor din partea guvernului.

TKMS, divizia de nave militare a conglomeratului ThyssenKrupp, este un producător de nave de război şi submarine. Întrebat dacă se aşteaptă la o tranziţie de la navele tradiţionale către drone maritime autonome, aşa cum au fost utilizate în războiul Rusia-Ucraina, Burkhard a spus că aceste drone sunt mai degrabă o completare a platformelor navale existente.

El a explicat că, în viitor, un client nu va mai comanda patru submarine, ci poate doar două, alături de 50 de vehicule autonome subacvatice şi de suprafaţă.

Cu toate acestea, Burkhard a recunoscut că provocările legate de capacitatea de producţie rămân semnificative: „Toată lumea are acum bugete mai mari, toată lumea vrea livrări mai rapide, iar cererea este extrem de mare.”

Pentru a răspunde cererii în creştere, TKMS a achiziţionat recent un nou şantier naval în oraşul Wismar, Germania, unde vor fi construite nave pentru Germania, Norvegia şi Israel. Acest şantier se adaugă celor din Kiel şi Brazilia, unde compania îşi desfăşoară deja operaţiunile de construcţie navală.

Pentru a se extinde şi mai mult, TKMS caută parteneriate internaţionale. Burkhard a menţionat un acord semnat la începutul anului 2025 cu Mazagon Dock Shipbuilders din India, prin care TKMS va proiecta şase submarine pentru Marina Indiei, urmând ca acestea să fie construite în India.

În ultimele luni, TKMS a fost în centrul atenţiei datorită anunţului privind separarea de grupul ThyssenKrupp şi listarea sa pe bursa din Frankfurt.

CEO-ul Burkhard a dezvăluit că procesul de separare va fi finalizat până la sfârşitul anului 2024: „Ne aflăm pe drumul către independenţă.”

Investitorii au reacţionat favorabil la creşterea cererii pentru echipamente de apărare. Acţiunile ThyssenKrupp au crescut cu 155% de la începutul anului, iar acest moment pozitiv sprijină planurile de listare a TKMS.

Burkhard a subliniat că ThyssenKrupp a traversat o perioadă dificilă, cu pierderi în sectoarele auto şi siderurgic. Potrivit Reuters, compania intenţionează să concedieze 1.800 de angajaţi în divizia auto şi 11.000 de angajaţi în segmentul siderurgic.

În acest context, TKMS este considerată „perla portofoliului ThyssenKrupp”, iar separarea sa va permite investitorilor să beneficieze de potenţialul de creştere al companiei.

„Vrem să transformăm această perlă şi să oferim tuturor acţionarilor ThyssenKrupp acţiuni TKMS. Apoi, în prima zi de tranzacţionare, fiecare investitor va putea decide dacă vrea să le păstreze sau să le vândă. Sunt sigur că vor aprecia valoarea pe care o avem”, a concluzionat Burkhard.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...