Analiză Jalopnik: Noua Dacia Duster dovedește că designul simplu și durabil poate fi în continuare cool și inteligent. Noul Duster ar putea fi un succes în SUA

Dacia Duster
Sursă foto: Economedia

Constructorul român și filiala Renault Dacia a vândut peste 2,2 milioane de unități ale SUV-ului Duster de la lansarea modelului în 2010 – 1.000 de exemplare noi sunt construite în fiecare zi! – făcându-l cel mai popular SUV din Europa și un succes uriaș pe piețe precum America Latină. Duster a fost renumit pentru capacitățile sale off-road și pentru prețul său super accesibil, iar acum există o generație a treia Duster complet nouă, cu un design fantastic și îmbunătățiri tehnologice și de performanță majore, fără a sacrifica ceea ce a făcut ca modelele anterioare să fie atât de populare, scrie Jalopnik, unul dintre cele mai mari site-uri din lume care acoperă spațiul auto. Economedia a scris AICI, pe larg, despre noul Dacia Duster, după ce a participat la lansarea sa la Lisabona.

Prezentat pentru prima dată de conceptul Bigster în 2021, a treia generație Duster se bazează pe aceeași platformă CMF-B care stă la baza modelelor Dacia Jogger și Sandero, precum și a modelelor Renault Clio și Captur și Nissan Juke și Note. Dacia spune că noua platformă a permis obținerea unui spațiu mai mare pentru pasageri și bagaje decât până acum, fără a mări semnificativ dimensiunile lui Duster – există chiar și un Sleep Pack disponibil pentru zona „cargo”, care include o cutie 3 în 1 pentru zona cargo cu spațiu de depozitare încorporat și un pat dublu care se pliază în mai puțin de două minute.

Un nou motor turbo de 1,2 litri cu 3 cilindri are un sistem mild-hybrid de 48 de volți cu o baterie de 0,9 kWh; dezvoltă 128 de cai putere și poate veni doar cu o cutie manuală cu 6 trepte și tracțiune integrală. Dacia spune că acest sistem de propulsie este mai eficient decât un motor echivalent non-hibrid. De asemenea, este nou și un model full-hybrid, care asociază un motor de 1,6 litri cu 4 cilindri în linie cu o baterie de 1,2 kWh și două motoare electrice, pentru un total de 140 de cai putere. Acest sistem de propulsie poate fi condus în modul complet electric timp de 80% din timp în orașe, potrivit Dacia, iar ambele hibride au frânare regenerativă.

Citește integral pe economedia.ro

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...