STUDIU: 7 din 10 români folosesc anvelope de sezon pentru maşina personală. 28,5% utilizează variantele „all season”

anvelope
Sursă foto: Unsplash / Robert Laursoo

Aproape trei sferturi dintre români (71,5%) folosesc anvelopele de iarnă şi de vară pentru autoturismul personal, în timp ce mai puţin de o treime (28,5%) utilizează anvelopele de tip all season, relevă un studiu de piaţă, dat publicităţii marţi.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

În acest context, mai mult de jumătate dintre români (58%) schimbă anvelopele maşinii personale o dată la doi sau trei ani, iar 53% cheltuiesc între 800 şi 1.200 de lei pentru un set de patru anvelope, relatează Agerpres.

La întrebarea „Cât de des înlocuiţi anvelopele uzate cu unele noi?”, 10,3% din totalul celor chestionaţi au răspuns că înlocuiesc anvelopele maşinii personale cu unele noi o dată pe an, în timp ce 29% au spus că fac această achiziţie o dată la patru sau cinci ani, iar 3,2% înlocuiesc anvelopele vechi cu unele noi o dată la şase sau mai mulţi ani.

Conform cercetării Mediabook Company, la solicitarea Arcoplast Anvelope, 28,8% dintre respondenţi au spus că alocă peste 1.200 de lei pentru cumpărarea unui set de patru anvelope, în timp ce 18,2% au răspuns că alocă între 600 şi 800 de lei pentru acelaşi tip de produs.

Când vine vorba despre sursele de achiziţionare a anvelopelor pentru autoturismul personal, două treimi dintre români (66,1%) au declarat că îşi cumpără anvelopele pentru maşina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau de la dealeri locali. Totodată, aproape un sfert (24,4%) au subliniat că magazinele online sunt sursa din care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns varianta „hypermarket”, în timp ce 2,5% folosesc surse multiple de achiziţionare a anvelopelor.

În ceea ce priveşte importanţa preţului în momentul achiziţiei de anvelope, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important. De asemenea, 10,2% au afirmat că acordă o importanţă de nivel mediu preţului anvelopelor, în timp ce 2% au spus că acest criteriu este puţin sau deloc important. Alte criterii importante în procesul de achiziţionare a anvelopelor pentru maşina personală sunt: marca, eficienţa, rezistenţa, zgomotul produs la rulare, precum şi frânarea şi manevrabilitatea pe diverse tipuri de carosabil.

Potrivit sursei citate, participanţii la sondaj au mai răspuns că, pentru a se decide în legătură cu achiziţionarea de anvelope pentru autovehiculul personal, folosesc ca sursă principală de informare site-urile de specialitate (64%), urmată de service-urile auto, dealerii locali şi mecanicii auto (29%), materiale promoţionale (4%), sfaturile prietenilor (2,6%), alte surse de informare (0,4%).

Sondajul „În siguranţă la volan” a fost realizat în perioada 13 iunie – 13 iulie 2022 pe un eşantion de 645 de respondenţi din mediul online. Cercetarea a fost realizată la solicitarea Arcoplast Anvelope, de către Mediabook Company.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...