După o serie de lansări cu ecou mai mult critic decât financiar, Apple reușește în sfârșit să intre în cursa marilor încasări la box office. Cu filmul „F1”, compania obține prima sa producție cinematografică de succes, atât în rândul publicului, cât și al criticilor, cu încasări estimate la 55,6 milioane de dolari în primul weekend doar în SUA și 144 de milioane la nivel global, anunță TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Regizat de Joseph Kosinski, cunoscut pentru succesul „Top Gun: Maverick”, filmul „F1” mizează pe o formulă care se pare că încă funcționează: acțiune realistă, imagini spectaculoase și o poveste clasică despre confruntarea dintre generații. Brad Pitt joacă rolul unui veteran al curselor de Formula 1, care este nevoit să colaboreze cu un pilot tânăr, plin de impulsuri, într-un format narativ care amintește de rivalitatea și mentoratul din „Maverick”.
Producția beneficiază și de implicarea legendei F1 Lewis Hamilton
Filmat în timpul curselor reale de Formula 1, „F1” profită și de creșterea exponențială a popularității acestui sport în Statele Unite, stimulată de serialul documentar Netflix „Drive to Survive”. Producția beneficiază și de implicarea legendei F1 Lewis Hamilton, cooptat ca producător, și este distribuită în SUA de Warner Bros.
Succesul vine după un parcurs cinematografic dificil pentru Apple. În ciuda premiului Oscar câștigat cu „CODA” – singurul film al unui serviciu de streaming care a obținut trofeul pentru Cel mai bun film, eșecuri precum „Argylle” și costurile uriașe ale producțiilor au determinat compania să reducă bugetele și să reevalueze lansările în cinematografe.
Un buget estimat la peste 200 de milioane de dolari
Cu un buget estimat la peste 200 de milioane de dolari, „F1” ridică totuși semne de întrebare legate de profitabilitate. Analiștii estimează că, în cel mai bun caz, filmul va funcționa ca o „reclamă foarte scumpă” pentru conținutul original de pe Apple TV+. Dar pentru moment, Apple are motive să celebreze, „F1” este deja pe cale să devină filmul cu cele mai mari încasări din istoria companiei, depășind „Napoleon”.
Tim Cook, CEO-ul Apple, a declarat într-un interviu pentru Variety că proiectul a fost susținut de întreaga companie: de la tehnologia de filmare până la promovarea în rețeaua globală de retail. „Am adus în film elemente care sunt unic Apple, cum ar fi tehnologia noastră de camere”, a spus el.
Chiar dacă viitorul financiar al filmului rămâne incert, un lucru este clar, Apple a intrat în cursa blockbusterelor. Și, cel puțin pentru moment, conduce.