Competiţii de gaming organizate în perioada 10-13 aprilie la Universitatea Politehnică în cadrul Poli E-FEST 2025. Printre jocuri se numără League of Legends, Counter-Strike 2 şi Brawl Stars

Sursa foto: Pexels / Yan Krukau

Cea de-a treia ediţie a Poli E-FEST 2025, cel mai mare eveniment dedicat industriei jocurilor video din România, va avea loc în perioada 10-13 aprilie, la Universitatea Politehnică, transmite Agerpres.

Evenimentul va aduna mii de elevi, studenţi şi tineri din întreaga ţară pentru a participa la „cele mai electrizante” competiţii de gaming, informează universitatea. Ediţia din 2025 va include, pentru prima dată, calificări pentru competiţiile de League of Legends şi Counter-Strike 2, datorită numărului „impresionant” de echipe înscrise. Poli E-FEST 2025 va oferi premii în valoare de zeci de mii de euro şi va deveni şi un loc de întâlnire pentru viitorii profesionişti din domeniul tehnologic şi al gaming-ului.

„Cei mai iubiţi streameri şi creatori de conţinut din industria gaming-ului sunt aşteptaţi la Bucureşti! Poli E-FEST este evenimentul care reuneşte două generaţii şi oferă oportunităţi captivante tinerilor pasionaţi de gaming”, menţionează sursa citată.

Anul acesta, Poli E-FEST se va bucura de o participare „record”, cu 320 de jucători pe League of Legends, 320 pe Counter-Strike 2, 300 pe EAFC 25, 600 pe Brawl Stars şi 64 pe Mortal Kombat. Competiţiile vor atrage nu doar cei mai buni jucători din ţară, dar şi o audienţă uriaşă de peste 5.000 de vizitatori, care vor avea ocazia să asiste live la duelurile din cele mai populare jocuri ale momentului.

În România, veniturile din jocuri video şi e-sports au atins 238 de milioane de euro în 2024, în creştere cu 6% faţă de anul anterior, şi se estimează că vor ajunge la 311 milioane de euro până în 2028.

„Poli E-FEST 2025 este mai mult decât o simplă competiţie de gaming – este o celebrare a tehnologiei şi a pasiunii tinerelor talente. Suntem mândri să aducem la un loc atât concurenţi de top, cât şi o comunitate vibrantă de gameri şi iubitori de tehnologie. Împreună cu ambasadorii evenimentului, suntem pregătiţi să oferim o experienţă memorabilă şi să conectăm tinerii din întreaga ţară cu liderii industriei”, a declarat rectorul Universităţii, Mihnea Costoiu.

Fie că publicul se va conecta pe Twitch sau va fi prezent fizic, cei zece ambasadori ai evenimentului vor fi alături de cei prezenţi pe tot parcursul competiţiilor. Aceştia vor interacţiona cu fanii în cadrul sesiunilor de meet and greet, vor transmite live de la eveniment, oferind publicului oportunitatea de a se întâlni cu preferaţii lor şi de a face poze la standurile special amenajate, reiese din comunicat.

Datele din 2025 subliniază că vârsta medie a jucătorilor de jocuri video este de 36 de ani, iar 5 din 10 sunt femei, ceea ce demonstrează că gaming-ul a devenit o activitate apreciată de toate categoriile de vârstă şi gen.

„În 2025, industria jocurilor video va genera venituri globale de aproximativ 210 miliarde de dolari, iar numărul jucătorilor activi se estimează să depăşească 3,3 miliarde la nivel mondial. Aceste cifre evidenţiază nu doar expansiunea rapidă a industriei, dar şi faptul că gaming-ul a devenit un fenomen global, care depăşeşte orice limită de vârstă sau sex şi atrage o audienţă din ce în ce mai largă”, precizează sursa citată.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...