Lucid, Nuro și Uber au făcut un pas important în implementarea unui proiect major de mobilitate autonomă în Statele Unite, prin livrarea primului SUV Lucid Gravity către Nuro pentru echiparea cu tehnologie destinată serviciilor de robotaxi, transmite TheVerge.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Acordul, anunțat în iulie, prevede implementarea a cel puțin 20.000 de vehicule autonome în următorii șase ani, iar reprezentanții Nuro au precizat că cifra ar putea fi „mult, mult mai mare”. Acest plan de amploare amintește de promisiunile inițiale ale industriei vehiculelor autonome, care viza zeci de mii de mașini pe drumuri în doar câțiva ani, dar care s-au dovedit prea optimiste.
Primul SUV Lucid Gravity destinat acestui parteneriat a fost construit la fabrica din Casa Grande, Arizona, apoi transportat la sediul central al companiei din Newark, California. Acolo, echipa Nuro a instalat senzorii și hardware-ul necesar condusului autonom. Procesul a fost realizat manual pentru acest prototip, însă pe viitor echiparea va fi integrată direct pe linia de producție a Lucid, înainte de livrare.
În prezent, prototipul se află la unitatea Nuro din Santa Clara, unde inginerii companiei lucrează la integrarea software-ului Nuro Driver, responsabil de funcțiile autonome, și derulează testele de validare. Scopul este ca primul robotaxi complet pregătit pentru drum să fie disponibil pe platforma Uber în cursul anului viitor.
Reprezentanții companiilor au subliniat importanța acestui moment. „Este doar primul vehicul, dar reprezintă începutul unui proiect prin care vom livra cel puțin 20.000 de unități. Estimările noastre sunt că va fi mult, mult mai mult”, au declarat oficialii Nuro.
Deși pasul făcut de Lucid, Nuro și Uber este esențial, provocările rămân semnificative. Industria vehiculelor autonome a traversat în ultimul deceniu o perioadă în care previziunile optimiste nu s-au materializat. Majoritatea companiilor din domeniu încă se confruntă cu dificultăți în a aduce pe piață flote consistente de mașini autonome.
Spre comparație, Waymo, considerată lider în domeniu, operează în prezent mai puțin de 2.000 de vehicule într-un număr limitat de piețe din Statele Unite, ca parte a unui serviciu comercial de robotaxi. Tesla, la rândul său, are câteva zeci de vehicule prezentate ca „robotaxi”, dar acestea sunt încă supravegheate de șoferi de siguranță și circulă doar într-o zonă restrânsă din Austin, Texas. Restul proiectelor se află în continuare în faza beta și nu sunt disponibile publicului larg.
Prin parteneriatul dintre Lucid, Nuro și Uber, implementarea unei flote de 20.000 de vehicule autonome ar reprezenta o creștere semnificativă față de ceea ce există în prezent pe piață. Totuși, succesul depinde de capacitatea companiilor de a avansa rapid cu testele, certificările și integrarea tehnologiilor autonome la scară industrială.
Livrarea primului SUV Lucid Gravity marchează astfel începutul unui proiect de mare anvergură, care ar putea accelera tranziția către servicii de mobilitate urbană autonome, dar care are în față o serie de etape complexe înainte ca utilizatorii Uber să poată comanda, în număr mare, curse cu vehicule fără șofer.