Autoritatea de reglementare din domeniul transporturilor din Arizona a aprobat cererea Tesla de a testa vehicule autonome în Phoenix. Asta înseamnă că compania va putea să-și exploateze mașinile autonome în deșert, deși numai cu șoferi umani de siguranță la bord și nu încă ca serviciu de ride-sharing, titrează publicația locală AZcentral.com.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Tesla vrea să prindă din urmă compania Alphabet
Vestea testelor de vehicule autonome vine în contextul în care Tesla, aflată în dificultate, încearcă să ajungă din urmă operatorul rival de vehicule autonome Waymo, care a deschis pentru prima dată serviciul său de transport fără șofer publicului în 2020. Waymo deținută de compania-mamă a Google Alphabet Inc., a ales să lanseze noul serviciu în Phoenix, unde a petrecut ani de zile testând tehnologia sa de conducere autonomă. Acum este lider de piață în domeniul vehiculelor autonome.
Tesla, care se confruntă cu o scădere drastică a vânzărilor și a profiturilor, speră să concureze. Compania a lansat un program pilot cu robotaxi-uri sale la începutul acestui an în Austin, Texas, și a început recent să ofere curse în San Francisco. Miliardarul Elon Musk, care conduce compania, a declarat că intenționează să extindă serviciul și în alte localități în lunile următoare, cu toate că statul California interzice astfel de modalități de transport.
Tesla nu e singura companie care vizează ride-sharing-ul autonom
Lucid Group a anunțat recent un nou program de robotaxi în parteneriat cu Uber Technologies Inc. și Nuro Inc. Producătorul de vehicule electrice de lux, care fabrică mașini în Arizona, va furniza 20.000 de autoturisme pentru această inițiativă, pe care Nuro le va echipa cu tehnologia sa de conducere autonomă.
Uber, care a colaborat anterior cu Waymo și operează în prezent servicii de robotaxi cu aceștia în Austin și Atlanta, va utiliza apoi vehiculele pentru a oferi curse autonome pe platforma sa de ride-sharing. Companiile își propun să introducă treptat mașinile pe șosea în următorii șase ani.
Momentan, Tesla are autorizație doar să testeze vehiculele sale autonome pe străzile din Phoenix, dar încă nu poate opera un program de ride-sharing. Pentru a oferi astfel de servicii, compania va trebui să solicite un permis separat de la Departamentul Transporturilor din Arizona (ADOT). Autoritățile de reglementare de stat impun așa-numitelor „companii de rețele de transport” să îndeplinească anumite cerințe de conformitate și asigurare.