La o săptămână după semnarea legii privind inteligența artificială, guvernatorul Gavin Newsom, a semnat trei noi proiecte de lege axate pe confidențialitate, care au intrat în vigoare la 8 octombrie.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Două dintre proiectele de lege semnate de Newsom sunt California Assembly Bill 656, care impune companiilor de social media să pună în aplicare mecanisme de anulare mai ușoare pentru utilizatorii care își șterg automat datele personale în momentul în care decid să își anuleze contul, și Senate Bill 361, care consolidează legea statului privind înregistrarea brokerilor de date, oferind consumatorilor mai multe informații despre datele personale colectate de brokeri.
AB 566 va aduce cele mai mari provocări tehnologiei publicitare
Dintre cele trei proiecte de lege, însă, Assembly Bill 566, sau California Opt Me Out Act, va provoca probabil cele mai mari valuri în cercurile tehnologiei publicitare. Noua lege modifică California Consumer Privacy Act (Legea privind confidențialitatea consumatorilor din California) pentru a ajuta rezidenții statului să își exercite mai bine dreptul de a renunța la vânzarea datelor lor de navigare, impunând companiilor care dezvoltă sau întrețin un browser web să creeze un semnal de preferință de renunțare în cadrul browserului lor, opt-out preference signal-OOPS, astfel încât consumatorii să poată renunța într-o singură etapă, în loc să fie nevoiți să renunțe la vânzarea datelor pe fiecare site web pe care îl vizitează, potrivit Engadget.
„Această lege recunoaște că drepturile la confidențialitate sunt lipsite de sens dacă sunt prea dificil de utilizat”, a declarat Maureen Mahoney, director adjunct pentru politici și legislație al CPPA. „California este din nou în fruntea națiunii în ceea ce privește protejarea confidențialității digitale a consumatorilor.”
AB 566 urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2027 și autorizează Agenția pentru Protecția Confidențialității din California-CPPA „să adopte reglementările necesare pentru punerea în aplicare și administrarea acestor dispoziții”.
AB 566 se bazează pe o lege din 2018, impunând browserelor web să permită utilizatorilor să refuze în mod universal vânzarea datelor lor către terți.
Legea inițială privind confidențialitatea consumatorilor din California din 2018 permitea californienilor să refuze partajarea datelor către terți doar pentru un singur site la un moment dat. Cu toate acestea, AB 566, promulgată de Newsom, impune browserelor web precum Chrome, Firefox și Safari să permită utilizatorilor să refuze urmărirea de către terți printr-o singură setare. „Această lege va ajuta oamenii să își protejeze datele personale, permițându-le să activeze pur și simplu un comutator care le spune companiilor că nu pot vinde sau partaja aceste date”, a declarat Matt Schwartz, analist de politici la Consumer Reports.
Proiectul de lege a fost adoptat inițial de legislativul californian luna trecută, dar semnarea sa de către guvernator nu era neapărat un lucru sigur. Newsom a folosit dreptul de veto la un proiect de lege similar anul trecut pentru că era prea general, aplicându-se și sistemelor de operare pentru smartphone-uri. El a mai spus că browserele importante oferă deja opțiunea de renunțare la partajarea datelor către terți cu un singur clic, deși Consumer Watchdog a declarat la momentul respectiv că niciunul nu oferă o modalitate universală de a refuza partajarea datelor.
Alte două proiecte de lege vor ajuta, de asemenea, utilizatorii de internet să își păstreze datele pentru ei înșiși. SB 361 consolidează Legea privind înregistrarea brokerilor de date (Delete Act), promulgată în octombrie 2023, oferind consumatorilor mai multe informații despre datele personale colectate de brokerii de date și despre cine altcineva ar putea să le dețină. AB 656, între timp, impune companiilor de social media să facă anularea unui cont simplă și clară, declanșând ștergerea completă a datelor personale ale utilizatorului.
Eficacitatea legii va depinde de punerea în aplicare
Eficacitatea AB 556 va depinde de punerea în aplicare. Proiectul de lege nu specifică ce tip de mecanism specific de renunțare trebuie să utilizeze dezvoltatorul browserului, spre deosebire de Colorado, de exemplu, unde Procuratura Generală a statului menține o listă publică a mecanismelor universale de renunțare. În prezent, Global Privacy Control este singurul mecanism de renunțare aprobat în conformitate cu Legea privind confidențialitatea din Colorado, potrivit IAPP.
Nu există un buton ușor de utilizat pentru renunțare. Un aspect critic al implementării va implica informarea corespunzătoare a consumatorilor cu privire la modul în care va funcționa mecanismul universal, astfel încât aceștia să înțeleagă că ar putea fi necesar să facă mai mult decât să trimită semnalul dintr-un browser de pe un dispozitiv dacă doresc cu adevărat să renunțe.
Dacă browserele adoptă și trimit mai multe semnale de renunțare, operatorii de site-uri web vor avea dificultăți în a distinge care semnale sunt valide. Ar fi excelent să se ajungă la un standard comun, astfel încât operatorii să își poată construi site-urile pentru a răspunde la un set previzibil de semnale.
Un aspect care lipsește din textul legii sunt dispozițiile care reglementează modul în care mecanismul OOPS va funcționa pentru browserele web mobile. Legea, așa cum este redactată, nu face referire la mediile mobile, dar definiția termenului „browser” din statut nu pare să excludă browserele web mobile sau browserele web încorporate în aplicațiile mobile.
California este un stat din vestul Statelor Unite, situat pe coasta Pacificului. Se învecinează cu Oregon la nord, Nevada și Arizona la est și are o frontieră internațională cu statul mexican Baja California la sud. Cu aproape 40 de milioane de locuitori pe o suprafață de 423.970 km2, este cel mai mare stat din punct de vedere al populației, al treilea stat ca suprafață și cea mai mare economie statală din SUA.