După ani de încercări şi experimentare, Meta introduce publicitate pe WhatsApp

whatsapp icon, whatsapp, whatsapp logo, 3d render, whatsapp icon, whatsapp icon, whatsapp icon, whatsapp, whatsapp, whatsapp, whatsapp, whatsapp, whatsapp logo, whatsapp logo, whatsapp logo
Photo by EyestetixStudio on Pixabay

Platforma de mesagerie WhatsApp, aparţinând Meta, a anunţat luni introducerea în perioada următoare a unor noi spaţii publicitare, o schimbare importantă pentru această aplicaţie care până în prezent nu a fost afectată de publicitate, transmite AFP, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Spre deosebire de Facebook, Instagram sau de alte platforme ale Meta, WhatsApp a conservat un model economic aproape complet lipsit de anunţuri publicitare, după achiziţia sa de grupul Meta în 2014.

Aplicaţia este deosebit de populară pentru uşurinţa în utilizare şi funcţiile (apeluri audio şi video, mesaje vocale etc.), mesajele criptate şi aparenta neutralitate comercială.

Până acum, singurele formate publicitare constau în mesaje promoţionale trimise prin intermediul instrumentului WhatsApp Business utilizatorilor care îşi dăduseră consimţământul, precum şi unele experimente pe anumite pieţe.

Compania specifică faptul că noile spaţii publicitare vor apărea exclusiv în fila „Noutăţi”, care grupează „Stare” şi „Canale” şi este utilizată zilnic de aproximativ 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume.

Noile funcţii includ abonamente plătite la anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire şi reclame integrate în Stare, echivalentul Instagram Stories.

„Vorbim de ani de zile despre intenţia noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversaţiile personale şi credem că fila Noutăţi este locul potrivit pentru aceste noi instrumente”, a anunţat compania.

Utilizatorii care folosesc WhatsApp exclusiv pentru a discuta cu prietenii şi familia nu vor vedea nicio schimbare; această filă poate fi, de asemenea, dezactivată în setările lor.

„Vreau să fiu foarte clară: mesajele dumneavoastră personale, apelurile şi actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end. Aceasta înseamnă că nimeni, nici măcar noi, nu le poate vedea sau asculta. Nu vor fi niciodată folosite pentru publicitate”, a subliniat Nikila Srinivasan, vicepreşedinte la Meta, în timpul unei conferinţe de presă.

Compania s-a angajat să nu vândă şi să nu partajeze niciodată numere de telefon cu agenţii de publicitate şi a asigurat că informaţiile din chat-urile personale, apelurile sau grupurile nu vor fi utilizate pentru direcţionarea reclamelor.

Reclamele afişate în fila Noutăţi se vor baza exclusiv pe date de bază, cum ar fi locaţia aproximativă, limba telefonică şi activitatea din această zonă a serviciului de mesagerie.

Meta urmăreşte venituri din baza enormă de utilizatori a WhatsApp, care numără peste două miliarde de utilizatori activi lunar.

Analiştii din industrie au speculat de mult timp că firma cu sediul în California va adăuga în cele din urmă publicitate la serviciul de mesagerie, având în vedere dimensiunea şi ratele de implicare ale acestuia.

Calendarul de lansare pentru noile funcţii nu a fost însă specificat.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...