Fostul director general al grupului Renault, Louis Schweitzer, omul care a pus bazele preluării Automobile Dacia și a parteneriatului strategic cu Nissan, a murit la vârsta de 83 de ani. Anunțul a fost făcut astăzi de reprezentanții producătorului francez, din al cărui portofoliu face parte și marca Dacia.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Potrivit Economica.net, Schweitzer a condus Renault în perioada 1992 – 2005, iar ulterior a ocupat poziția de președinte onorific. În cuvintele actualului președinte al consiliului de administrație, Jean-Dominique Senard, dispariția sa marchează o pierdere importantă pentru companie.
„În numele grupului Renault, aș dori să aduc un omagiu lui Louis Schweitzer, un lider vizionar și curajos, al cărui angajament și ale cărui standarde înalte au contribuit decisiv la modernizarea și internaționalizarea grupului, prin lansări emblematice precum Twingo și Megane, achiziția Dacia și crearea alianței Renault–Nissan. El a promovat, de asemenea, o viziune umanistă asupra businessului”, a transmis Senard, adresând condoleanțe familiei.
Și François Provost, actual CEO Renault, a subliniat rolul esențial al lui Schweitzer în transformarea companiei. „Am aflat cu profundă tristețe de trecerea sa. Sub conducerea lui, Renault a trecut prin schimbări majore. Strategia pe care a inspirat-o continuă să se regăsească în identitatea grupului. Transmitem condoleanțe familiei și celor apropiați.”
Rol decisiv în preluarea Dacia
Născut la Geneva, Louis Schweitzer s-a alăturat Renault în 1986, după o carieră în administrația publică franceză. În 1999, în mandatul său de CEO, Renault a decis să intre în procesul de privatizare a Automobile Dacia. Prieten apropiat cu Constantin Stroe, director de atunci al companiei de la Mioveni, Schweitzer a fost unul dintre arhitecții transformării Dacia într-un brand internațional.
El povestea că ideea unui automobil accesibil s-a conturat după două vizite în Rusia, unde a observat vânzarea unor modele simple, dar adaptate cererii locale. Așa s-a născut conceptul vehiculului de 5.000 de dolari, care ulterior a devenit Logan.
Contractul încheiat la 2 iulie 1999 prevedea producția, sub marca Dacia, a unui model accesibil destinat piețelor emergente și achiziția de către Renault a 51% din acțiunile companiei. În schimb, grupul francez se angaja la investiții masive pentru modernizarea liniei de producție.
Fundamentul pentru „noua Dacia”
Până la apariția Loganului, uzina de la Mioveni a trecut printr-un amplu proces de reorganizare. Modelul SuperNova, lansat în 2000, a fost primul model Dacia care a preluat tehnologie Renault, urmat de gama utilitară din 2002 și modelul Solenza din 2003.
Momentul decisiv a venit în 2004, odată cu prezentarea modelului Logan, un automobil care a depășit rapid estimările de vânzări și a schimbat poziționarea globală a mărcii. Succesul comercial a deschis ușa Daciei către piețele Europei Occidentale și a consolidat rolul producătorului român în portofoliul Renault.
Transformarea mărcii Dacia dintr-o companie aflată în dificultate într-un brand prezent astăzi pe zeci de piețe internaționale poartă, în mare parte, semnătura lui Louis Schweitzer. Viziunea sa strategică a stat la baza redefinirii Dacia ca marcă accesibilă, robustă și eficientă, un succes comercial și industrial care continuă să se manifeste puternic în prezent.