EXCLUSIV INTERVIU VIDEO Care este povestea Fortune Teller, un „ghicitor” care îți creează un avatar digital, alimentat de GenAI și „Unreal Engine” – Bohdan Khomych (SoftServe)

Sursa foto: SoftServe

Fortune Teller, un terminal de creare a unui avatar digital, a fost dezvoltat de către SoftServe în timpul pandemiei de COVID-19 pentru a introduce utilizatorul într-o „experiență imersivă”, a declarat Bohdan Khomych, Associate Director of R&D Products al companiei ucrainene, într-un interviu în exclusivitate pentru TechRider.ro.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Alnair combină o multitudine de tehnologii, precum recunoașterea facială, Generative AI, dar și animația reală prin intermediul „Unreal Engine”, tehnologie ce stă la baza multor jocuri video. Această soluție se folosește și de tehnologia „Touchless”. Prin intermediul unei camere, care lucrează alături de o serie de lasere de înaltă precizie, redau pe ecranul din fața utilizatorului mișcările precise ale mâniii sale.

La finalul demonstrației, user-ul primește un cartonaș în care se arată „viitorul” său. El își poate transforma fotografia într-un NFT pe care îl poate utiliza în mediul online, prin intermediul tehnologiei blockchain.

Khomych a spus despre Alnair, tehnologia care stă la baza Fortune Teller, că este o soluție în continuă dezvoltare, iar o versiune finală poate fi prezentată în luna noiembrie a acestui an. Fortune Teller este o soluție B2B (business-to-business) a companiei ucrainene SoftServe. Ea nu este destinată publicului larg, dar implicațiile sale pot fi regăsite în mai multe domenii, precum cel al entertainment-ului.

Redăm mai jos interviul integral cu Bohdan Khomych, Associate Director of R&D Products al SoftServe:

Daniel Simion: Ne puteți spune mai multe despre software?

Bohdan Khomych:Sigur. Deci, SoftServe există de 32 de ani. (Acest soft) a fost ceva nou pentru noi acum 4 ani, la Web Summit, pentru a prezenta așa-numita „experiență imersivă”. Oamenii nu vin doar la standurile companiei și interacționează cu diapozitivele, sau urmăresc niște videoclipuri. Atunci experimentează cu adevărat acel efect tehnologic. Și asta a fost tot despre asta, chiar la demo-ul la care ați asistat astăzi la ziua biroului românesc al SoftServe. Se numește „Fortune Teller”, și nu a fost fără motiv, și ghicitorul poartă numele Alnair.

Scopul acelui demo a fost să arate diferitele tehnologii pe care SoftServe le implementează clienților săi, precum și a oferi oamenilor posibilitatea de a vedea care poate fi viitorul lor, poate chiar în sensul de oracol. Deci, care va fi un loc de muncă viitor? Cum ai arăta, și așa mai departe. Și la acea vreme, când nu a existat un boom în Generative AI, pentru că, știți, a început doar schimbarea feței, sau chiar generarea unui anumit tip de predicții, a fost o sarcină destul de grea din perspectivă tehnologică, și a fost foarte impresionantă.

Deci combinăm o serie de tehnologii acolo. Prima este cea pe care am menționat-o deja, adică inteligența artificială, pentru a genera avatarul persoanei cu care ai arăta, alături de viitoarea profesie, pentru a semăna cât mai mult cu tine. Dar nu doar asta. Mai este și tehnologia haptică unică. Deci, atunci când atingi avatarul, poți simți interacțiuni în palmă.

Și asta a fost creat ca urmare a provocărilor vremii. A fost perioada COVID, și nu a fost permis să atingem cu adevărat unele demo-uri și nu era considerat un comportament bun. Așa că ne-am gândit cum putem rezolva problema. Și am introdus această tehnologie numită „Ultrahaptic”, pe care am dezvoltat-o împreună cu partenerii noștri, ca urmare a unei aplicări pentru un grant european, pentru care SoftServe a fost acceptat. Se numește „Touchless”. Și, în cadrul acelui program, dezvoltăm software și hardware pentru acest dispozitiv și îl facem ca parte a acestei experiențe demonstrative.

Și ultimele 2 lucruri din această experiență demo. Acesta este ghicitorul cu care interacționezi. Este construit cu o tehnologia „Unreal Engine” care generează, într-adevăr, mișcări realiste ale acelui om. Și, de cealaltă parte, când treceți de experiența demo și primiți acel cartonaș, poate ați văzut că aveți micul cod QR. La acea vreme, a fost și este o tehnologie promițătoare, care te ajută nu numai să ai predicția ta în lumea fizică, ci și tokenizată în lumea digitală sub forma unui NFT. Deci aceasta prezintă capacitatea tehnologiei blockchain.

Împreună, sunt un pachet de tehnologie, să zicem, o adunătură care, în același timp, distrează oamenii și a adus multă bucurie în ultimii 3-4 ani pentru mulți, mulți participanți din întreaga lume. Cred că au fost mai mult de 25, sau chiar 30 de conferințe în care am fost prezenți, și a fost chiar și un premiu la nivel mondial, un fel de premiu pe care l-a obținut acest demo. Așa că poate voi putea împărtăși asta după sesiune. Dar este drăguț. Au fost premii destul de prestigioase pe care le-am luat pentru primul loc și au fost acordate pentru locul al doilea”.

Daniel Simion: Da, este foarte frumoasă tehnologia pe care am testat-o. Este uimitoare. Și mă întrebam: care vor fi beneficiile pentru dezvoltatori în sensul dezvoltatorilor de jocuri, sau alți dezvoltatori de aplicații în general.

Bohdan Khomych:Deci, aș spune că, chiar dacă software-ul abordează demo-urile, încercăm nu numai să arătăm experiența, ci să arătăm și tehnologiile care sunt construite pe baza acceleratoarelor noastre interne, sau a sandbox-urilor. Deci acestea, să le numim acceleratoare, sunt parte a cursului reutilizabil sau a arhetipului de coduri care ajută la implementarea pentru următorul client mai rapidă decât pentru cel anterior.

Aceasta este ideea generală. Petreci mai puțin timp pentru dezvoltare, dar știi deja cum să o faci. Și când știi cum să faci ceva, ești cu siguranță mai eficient cu el. Așa că îl formalizăm în această formă. Deci acestea sunt cu siguranță beneficiile pe care le aduce dezvoltatorilor noștri de software. Când dezvoltăm o astfel de demonstrație, refolosim acele componente și arătăm capacitatea acelor componente în practică. În același timp, din punctul de vedere al clientului nostru, nu toți clienții noștri enterprise au testat cea mai recentă versiune a oamenilor digitali pe „Unreal Engine” sau au experimentat o nouă tehnologie AI.

Așa că îi ajută cu adevărat să înțeleagă care sunt capacitățile actuale și ce experiență pot crea pentru clienții lor. Așa că imaginați-vă, de exemplu, unele mărci de lux sau, așa cum am lucrat cu companii de divertisment, mereu în căutare de experiențe noi. Și, cu astfel de abordare, nu numai că le dăm direcția în care pot merge în viitor, dar le arătăm și acest exemplu practic”.

Daniel Simion: Deci, din câte înțeleg, acest lucru este mai mult îndreptat către antreprenor, o companie, nu chiar pentru un client direct ca mine, să zicem.

Bohdan Khomych: „Da, exact. Deci SoftServe este în întregime o companie B2B (business-to-busienss). Deci, chiar și atunci când producem această experiență, ne gândim la tine, ca om, să experimentezi asta, demonstrația. Dar ai făcut parte din companie când poți aduce asta la nivelul clienților tăi”.

Cazuri de utilizare a tehnologiei Alnair 3.0

SoftServe spune că soluția poate fi aplicată în mai multe domenii:

  • Implicarea clienților: asistentul digital poate fi utilizat în magazin pentru a îndeplini anumite sarcini repetabile, cum ar fi educarea clienților într-un mod atractiv cu privire la produse și caracteristicile acestora;
  • Educația imersivă: SoftServe poate ajuta alte companii să interacționeze mai bine cu clienții lor;
  • Brand awareness: SoftServe poate crea „experiențe remarcabile pentru clienți, pentru a atrage vizitatori și mass-media la conferințe de industrie sau de marcă”.
  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...