Compania de inteligență artificială a lui Elon Musk, xAI, se confruntă cu o dispută privind marca comercială a numelui chatbotului său, „Grok”, transmite Wired. Jonathan Ross, fondatorul start-up-ului Groq, specializat în cipuri de inteligență artificială, afirmă că societatea sa deține marca comercială pentru termenul „Grok”, pe care ar fi obținut-o în 2016.
„Am cerut drepturile. Nu-l poate avea. I-am trimis o scrisoare de încetare și renunțare”, a declarat Ross. Deocamdată, Elon Musk nu a răspuns la această provocare legală.
Termenul „grok”, inventat de scriitorul de science-fiction Robert Heinlein (romanul Stranger in a Strange Land, publicat în 1961), semnifică o înțelegere profundă. Mai precis, în limba marțiană fictivă creată de Heinlein, „grok” înseamnă a înțelege complet și intuitiv ceva, a te contopi cu acel lucru sau a deveni una cu obiectul înțelegerii.
Compania lui Ross, Groq, este specializată în dezvoltarea de cipuri optimizate pentru modele lingvistice de mari dimensiuni, cu scopul de a spori viteza și eficiența procesării. În schimb, xAI, compania lui Musk, a prezentat „Grok” ca pe un chatbot integrat în platforma X, conceput pentru a furniza informații în timp real și a se angaja în conversații cu utilizatorii.