Majoritatea românilor sunt deschiși la ideea de a integra tehnologia în școli, considerând că acest lucru va îmbunătăți calitatea educației. Cu toate acestea, există și o serie de obstacole majore care încetinesc procesul, potrivit unui studiu Ipsos comandat de Institutul Edge, un think tank axat pe accelerarea digitalizării României.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Conform cercetării, 70% dintre români consideră digitalizarea un lucru bun, o creștere față de anul precedent. Aceștia evaluează nivelul general de digitalizare al țării cu o notă de 3,6 din 5, dar observă diferențe mari între sectoare: firmele private și calitatea internetului sunt apreciate, în timp ce instituțiile de stat și cunoștințele digitale generale primesc scoruri mai mici.
Studiul arată că școala românească actuală este percepută ca fiind modestă, cu o notă medie de 6,7 din 10, iar 74% dintre respondenți îi acordă note între 5 și 8. Principala caracteristică a școlii actuale este „învățarea prin memorare și pregătirea pentru examene”.
Percepția românilor despre viitorul educației
Oamenii cred că, până în 2030, școala se va schimba radical, devenind mai flexibilă și adaptată nevoilor individuale. Această viziune include utilizarea platformelor digitale, a realității augmentate și a temelor realizate în mediu digital.
În ceea ce privește obstacolele, studiul identifică o combinație de factori, cum ar fi dependența de dispozitive, lipsa dotărilor adecvate, reducerea interacțiunii directe și lipsa de pregătire a profesorilor. De asemenea, siguranța copiilor în mediul online reprezintă o îngrijorare.
În final, românii privesc inteligența artificială ca pe o oportunitate pentru educație, 43% dintre respondenți văzând în ea o alternativă la meditații și un instrument pentru platforme de învățare. Cu toate acestea, principala temere rămâne pierderea contactului uman și a relației directe dintre elevi și profesori.
Potrivit cercetării, Ministerul Educației ar trebui să fie liderul acestui proces de digitalizare.