Inteligența artificială intră într-o nouă etapă evolutivă, spune CEO-ul OpenAI, Sam Altman. În cadrul conferinței Snowflake Summit 2025, Altman a declarat că agenții AI devin din ce în ce mai asemănători cu colegii de muncă juniori, capabili să execute sarcini, să ofere rezultate și chiar să primească feedback, relatează BusinessInsider.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Sunt tot mai mulți oameni care spun că rolul lor acum e să aloce sarcini agenților AI, să verifice calitatea, să ajusteze și să le ghideze. Seamănă foarte mult cu munca alături de angajați începători”, a spus Altman în dialogul cu Sridhar Ramaswamy, CEO-ul Snowflake Computing.
Mai mult, Altman este convins că, începând chiar de anul viitor, în anumite domenii nișate, agenții AI vor putea descoperi cunoștințe noi și vor găsi soluții la probleme complexe de business.
AI-ul ca motor de productivitate și selecție
Declarațiile vin în contextul în care AI-ul nu doar că automatizează sarcini repetitive, dar începe să înlocuiască efectiv locuri de muncă. O analiză realizată de Revelio Labs arată că, de la lansarea ChatGPT în 2022, procentul sarcinilor care pot fi realizate de AI din anunțurile de joburi a scăzut cu 19%. Iar în IT sau administrarea bazelor de date, scăderea angajărilor ajunge chiar la 31%.
Companii precum Shopify solicită deja explicații clare de la manageri înainte de a aproba noi angajări: trebuie justificat de ce un AI nu ar putea face acea muncă. Duolingo a anunțat că înlocuiește o parte din contractori cu agenți AI.
De la GPT-4.5 la Codex: AI care codează, testează și interacționează cu aplicații
În februarie, OpenAI a lansat GPT-4.5, disponibil momentan doar pentru abonații Pro, pe fondul unei crize de procesoare grafice (GPU). Altman l-a descris drept „primul model care oferă senzația unei conversații reale cu o persoană atentă”.
Totodată, OpenAI a introdus Codex, un agent AI capabil să genereze cod, să repare erori și să ruleze teste. Spre deosebire de chatboturile tradiționale, Codex poate interacționa direct cu aplicații externe, de la tool-uri pentru dezvoltatori până la platforme pentru rezervări.
„Cred că ne apropiem de momentul în care AI-ul nu doar că va executa sarcini, ci va contribui activ la inovație și rezolvarea problemelor. Asta va schimba profund modul în care lucrăm”, a concluzionat Altman.