Duolingo a anunțat că a depășit estimările privind veniturile trimestriale, chiar dacă compania s-a confruntat cu reacții negative pe scară largă pentru că a ales să adopte IA generativă în locul angajaților umani. Acțiunile Duolingo au crescut cu aproape 30% după aflarea veștii, relatează TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
În aprilie, CEO-ul Luis von Ahn a anunțat că Duolingo va deveni o companie „AI-first”, renunțând treptat la utilizarea lucrătorilor contractuali. De asemenea, el a descurajat echipele să angajeze mai mulți angajați, cu excepția cazului în care echipa nu este în măsură să automatizeze o parte mai mare din activitatea sa. Prin utilizarea AI generativ, Duolingo a introdus 148 de cursuri de limbi străine noi, mai mult decât dublând oferta anterioară.
„Fără IA, ne-ar lua zeci de ani să extindem conținutul nostru la mai mulți cursanți”, a scris von Ahn la momentul respectiv. „Le datorăm cursanților noștri să le oferim acest conținut cât mai repede posibil.”
În timp ce unii utilizatori Duolingo au susținut că aceste funcții IA înrăutățesc aplicația, indicatorii financiari ai companiei spun altceva. Acum, compania prevede că va înregistra venituri de peste 1 miliard de dolari în acest an, iar numărul utilizatorilor activi zilnic a crescut cu 40% față de anul trecut. Creșterea este semnificativă, dar se situează în partea inferioară a estimărilor companiei, care prevedea o creștere între 40% și 45%, lucru pe care un investitor i l-a adus în atenție lui von Ahn în cadrul conferinței trimestriale de miercuri.
„Motivul pentru care am ajuns la limita inferioară a fost că am spus câteva lucruri despre AI și nu am oferit suficient context. Din această cauză, am primit reacții negative pe rețelele sociale”, a spus von Ahn. „Cel mai important lucru era să facem ca sentimentul pe rețelele noastre sociale să fie pozitiv. Am încetat să mai postăm mesaje provocatoare și am început să postăm lucruri care să ne aducă sentimente pozitive. A funcționat.”
Pe TikTok, comentariile la videoclipurile Duolingo rămân adesea critici la adresa abordării companiei în ceea ce privește IA.
Dar chiar dacă sentimentul public față de Duolingo s-a schimbat, rezultatul final nu s-a schimbat… și din perspectiva companiei, asta este ceea ce contează.