Retailul se adaptează cel mai bine la AI, în timp ce băncile și asigurările se confruntă cu dificultăți majore

Retail și inteligența artificială
Retail, Credit foto: sdecoret, Panther Media GmbH / Alamy / Profimedia

Sectorul retail înregistrează cel mai ridicat nivel de satisfacţie în domeniul Inteligenţei Artificiale (AI), cu 96% dintre implementări care îndeplinesc sau depăşesc aşteptările, arată un studiu publicat luni, citat de Agerpres. În contrast, sectorul bancar, al serviciilor financiare şi al asigurărilor (BFSI) alocă cel mai mic procent din investiţiile viitoare pentru AI Generativ, doar 38%.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Conform datelor centralizate de către specialiştii Lenovo, sectorul serviciilor medicale înregistrează cea mai mare creştere a investiţiilor în AI, de 169% în 2025 – cea mai puternică expansiune dintre toate industriile analizate. Totuși, aceste investiţii nu se traduc automat în succes: serviciile medicale au cea mai scăzută rată de adopţie a tehnologiei și cea mai mare pondere a organizaţiilor care raportează că AI nu a îndeplinit aşteptările.

„Această discrepanţă sugerează că, deşi industria investeşte masiv, este posibil să nu dispună de expertiza internă sau de strategia necesară pentru a implementa eficient tehnologia AI”, se menționează în raport. În aceste condiții, sectorul medical ar putea avea nevoie de mai mult sprijin extern și consiliere specializată pentru a valorifica investițiile realizate.

BFSI – prudență și rezultate mixte

Dintre toate sectoarele analizate, cel al serviciilor bancare, financiare şi de asigurări se remarcă printr-o atitudine prudentă. Doar 7% dintre organizaţii au adoptat AI până acum, iar 38% dintre bugetele alocate tehnologiei sunt destinate instrumentelor de tip GenAI în acest an. Totuși, companiile BFSI au raportat o rată ridicată de succes: 33% dintre proiectele AI au depășit așteptările.

Un tipar similar se observă și în retail, unde 61% dintre organizaţii se află încă în faza-pilot. „În ciuda unei creşteri a cheltuielilor sub medie (97%), sectorul a raportat 96% de implementări AI care au îndeplinit sau au depăşit aşteptările – cel mai mare scor al gradului de satisfacţie dintre toate industriile analizate”, notează autorii studiului.

Despre studiu și compania Lenovo

Studiul CIO Playbook 2025 a fost realizat în colaborare cu IDC pe un eşantion de 620 de factori de decizie IT din nouă pieţe: Danemarca, Europa de Est, Franţa, Germania, Italia, Orientul Mijlociu, Olanda, Spania şi Regatul Unit.

Lenovo, compania care a comandat analiza, este un gigant tehnologic global cu venituri anuale de 69 de miliarde de dolari, clasat pe locul 196 în topul Fortune Global 500. Grupul este listat la Bursa din Hong Kong sub denumirea Lenovo Group Limited (HKSE: 992) și are simbolul LNVGY pentru acțiunile ADR.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...