Visa și Mastercard vor să ofere asistenților AI mai multă putere și posibilități
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Inteligență artificială a transformat sarcinile de zi cu zi, cum ar fi scrisul, codarea – chiar și cumpărăturile. Acum, Visa și Mastercard introduc o inițiativă pentru a-și pregăti rețeaua de plăți pentru o nouă eră a experiențelor de cumpărături bazate pe AI.
Industria tehnologică a petrecut luni întregi oferind asistenți personali cu AI care știu ce doriți și pot face muncă reală în numele dvs.
Visa și Mastercard speră să ofere asistenților AI mai multă putere și posibilități, oferindu-le cardul dvs. de credit. Stabiliți un buget și câteva preferințe, iar acești agenți AI – succesori ai ChatGPT și ai colegilor săi chatbot – v-ar putea găsi și cumpăra un pulover, alimente săptămânale sau un bilet de avion.
Conform comunicatelor de presă, această inițiativă deschide rețelele de plăți dezvoltatorilor și inginerilor care construiesc experiențe de cumpărături bazate pe IA, care găsesc și cumpără produse pentru utilizatori.
Inițiativele se numesc Visa Intelligent Commerce și Mastercard Agent Pay și există programe de parteneriat comercial pentru platformele AI care includ o suită de API-uri integrate pe care dezvoltatorii le pot utiliza pentru a implementa capacitățile comerciale cu inteligență artificială ale Visa și Mastercard.
Cum ar putea funcționa
Programele oferă carduri de credit pregătite pentru AI care înlocuiesc detaliile cardului cu acreditări digitale tokenizate; Personalizarea bazată pe inteligență artificială, care (cu consimțământul utilizatorului) partajează informații de bază despre cheltuielile și achizițiile cu cardul de credit pentru a îmbunătăți performanța agenților; și plățile bazate pe inteligență artificială, care permit agenților cu inteligență artificială să efectueze tranzacții cu instrucțiuni clare stabilite de utilizator.
Directorul de produs și strategie al Visa, Jack Forestell, a comparat acest val de transformare cu tranziția de la cumpărăturile fizice la cele online și apoi la cele online la cele mobile, inteligența artificială stabilind un nou standard pentru comerț.
„Primele forme de comerț bazat pe agenți încep să facă o treabă foarte bună în ceea ce privește dimensiunea de cumpărături și descoperire a problemei, dar au probleme enorme cu plățile”, a spus Forestell. „Ajungi în punctul în care agenții pur și simplu dau înapoi și spun: «OK, du-te și cumpără-l.»
Visa se consideră a avea un rol cheie în a oferi agenților AI un acces mai ușor și de încredere la banii de care au nevoie pentru a face achiziții.
Mulți consumatori se obișnuiesc deja cu sistemele de plată digitale, cum ar fi Apple sau Google Pay, care le transformă telefoanele într-un card de credit. Un proces similar de verificare a acreditărilor digitale ale cuiva ar autoriza agenții AI să lucreze în numele unui client, într-un mod în care, spune Forestell, trebuie să asigure cumpărătorii, băncile și comercianții că tranzacțiile sunt legitime și că Visa va gestiona disputele.
Forestell a spus că acest lucru nu înseamnă că agenții AI vor prelua întreaga experiență de cumpărături, dar ar putea fi util pentru comisioane care fie plictisesc unii oameni – cum ar fi alimentele, articolele de îmbunătățire a locuinței sau chiar listele de Crăciun – fie sunt prea complicate, cum ar fi rezervările de călătorie. În aceste situații, unii oameni ar putea dori un agent care „pur și simplu se ocupă de toate și merge automat și face lucruri pentru noi”, a spus Forestell.
Forestell spune că consumatorii le vor oferi agenților AI limite de cheltuieli și condiții clare, care ar trebui să ne dea încredere că omul deține încă controlul. La început, agenții de inteligență artificială vor reveni probabil la cumpărători pentru a se asigura că sunt de acord cu un anumit bilet de avion. În timp, acești agenți ar putea obține mai multă autonomie pentru a „cheltui până la 1.500 de dolari pe orice companie aeriană pentru a-i duce de la punctul A la punctul B”, a spus el.
Parte a ceea ce atrage unii dezvoltatori de inteligență artificială către parteneriatul cu Visa și Mastercard este faptul că, cu consimțământul clientului, un agent de inteligență artificială poate accesa, de asemenea, o mulțime de date despre achizițiile anterioare cu cardul de credit.
„Visa oferă unui utilizator posibilitatea de a-și da consimțământul pentru a partaja cu noi fluxuri din istoricul tranzacțiilor sale”, a declarat Dmitry Shevelenko, directorul de afaceri al Perplexity. „Când generăm o recomandare – să zicem că întrebați: «Care sunt cele mai bune laptopuri?» – am ști care sunt alte tranzacții pe care le-ați efectuat și preferințele dezvăluite în urma acesteia.”
Principalele probleme de rezolvat
În ultimii ani dezvoltatorii de inteligență artificială se plângeau de constrângeri pe partea hardware și au concentrat toate eforturile spre construirea centrelor de date. În ultimele luni însă, se simte o schimbare de trend unde tot mai mulți dezvoltatori se plâng de constrângeri pe partea de date pentru antrenarea AI. Pentru acest antrenament al modelelor de inteligență artificială s-au folosit în mare parte date disponibile public deoarece companiile au fost reticente să-și pună la dispoziție datele din motive de spionaj industrial sau de protecție a brevetelor și mărcilor proprii.
Acest parteneriat cu Visa și Mastercard le oferă acces la un izvor foarte mare de date.
Însă aceste date care vor fi accesibile inteligenței artificiale trezește sentimente de neliniște utilizatorilor. Pe lângă temerile legate de confidențialitate și intimitate se adaugă și cele legate de siguranță.
În primul rând siguranța datelor, nu de puține ori informațiile personale sau ale companiilor împărtășite cu un chatbot AI s-au scurs și au fost menționate în conversațiile altor utilizatori.
În al doilea rând siguranța financiară, unde riscurile vin din mai multe direcții. Una din ele este ingineria neortodoxă și rău intenționată a prompturilor AI care poate oferi atacatorilor accesul la date bancare sensibile. Aceste date, odată ce Visa și Mastercard vor permite integrarea lor în blocul de date de antrenament al modelelor AI le va fi imposibil după aceea să controleze siguranța lor. O altă problemă va fi reprezentată de halucinanții, problemă pe care nici un dezvoltator de inteligență artificială nu a reușit să o controleze până în prezent. Aceste halucinații pot duce fie la note de plată exorbitante, fie la cantități de produse pentru care vor fi necesare închirierea unor hale industriale doar pentru a le stoca.
Partenerii Visa și Mastercard
Visa a anunțat miercuri că se asociază cu un grup de dezvoltatori de chatbot de inteligență artificială de top – printre care companiile americane Anthropic, Microsoft, OpenAI și Perplexity, și Mistral din Franța – pentru a conecta sistemele lor de inteligență artificială la rețeaua de plăți Visa. Visa colaborează, de asemenea, cu IBM, compania de plăți online Stripe și producătorul de telefoane Samsung la această inițiativă. Proiectele pilot încep miercuri, înainte de o utilizare mai extinsă așteptată anul viitor.
Mastercard Inc. a anunțat că lucrează cu Microsoft Corp. și alte companii de inteligență artificială de top (nemenționate) pentru a oferi agenților de inteligență artificială posibilitatea de a face cumpărături online și de a efectua plăți în numele consumatorilor. Compania de plăți a declarat că lucrează, de asemenea, cu International Business Machines Corp. pentru cazuri de utilizare business-to-business.