512 kilometri cu doar 5 minute de încărcare – Bateria revoluționară care ar putea ajuta electricele să învingă motoarele cu combustie

ecran pe bord care arată informatii cu privire la baterie
Sursa foto: Captură video CATL/YouTube

Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii pentru mașini electrice la nivel mondial, a anunțat la evenimentul Tech Day din Shanghai o baterie revoluționară, departe de orice alte tehnologie disponibilă sau chiar planificată.

Este vorba despre a doua generație a bateriei Shenxing, care promite o autonomie de 512 kilometri după doar 5 minute de încărcare. Aceste cifre sunt departe de orice există în prezent, dar chiar și de tehnologia inovatoare anunțată acum o lună de rivalul chinez BYD – 400 de kilometri după 5 minute de încărcare. Totodată, față de Supercharger-ele Tesla, care oferă o autonomie de aproape 270 de kilometri după 15 minute de încărcare, rezultatul este aproape dublu într-o treime din timp.

Shenxing ar duce CATL departe de orice concurent, iar chinezii susțin că autonomia maximă a bateriei este de 800 de kilometri, viteza maximă de încărcare este de 1,3 MW, și că o altă caracteristică importantă a acumulatorului este că se comportă bine la încărcare și la temperaturi de -10 grade Celsius. CATL susține că, la temperatura de mai sus, bateria este capabilă să se încarce de la 5% la 80% în doar 15 minute, informează Car News China.

Astfel, un șofer ar parcurge 2,5 kilometri la fiecare secundă petrecută la stația de încărcare, iar dacă ne gândim că autonomia de 512 kilometri este obținută după doar 5 minute, diferența de timp față de alimentarea unui automobil cu combustie nu este mai mare de 2-3 minute.

CATL produce baterii electrice regăsite pe modele BMW, Tesla, Volkswagen sau Ford, fiind liderul pieței de 8 ani, cu o cotă de 38%. Compania a anunțat anul trecut că 1 din 3 mașini electrice la nivel mondial folosește bateriile sale.

Totodată, CATL a anunțat bateria Freevoy Dual Power Battery, care oferă mașinilor electrice o autonomie maximă de 1.500 de kilometri, comparabilă cu cea oferită de un model hibrid, precum și o baterie Sodiu-Ion care va intra în producție în decembrie și va fi capabilă să ofere o autonomie de 500 de kilometri, având totodată un risc mai mic de incendiu și explozie după coliziune și o rezistență mai bună la temperaturile scăzute.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...