Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a anunțat miercuri că începe demersurile pentru a inversa reglementările privind emisiile vehiculelor adoptate de administrația Biden, care ar obliga producătorii auto să construiască un număr tot mai mare de vehicule electrice, transmite Reuters.
Această acțiune face parte dintr-o serie de măsuri ale administrației Trump pentru a anula eforturile anterioare de a stimula producția de vehicule electrice, inclusiv retragerea obiectivului ca vehiculele electrice să reprezinte cel puțin 50% din vânzările de mașini noi până în 2030.
EPA a declarat că va reexamina regulile din 2024, care prevedeau reducerea emisiilor de gaze de eșapament la nivel de flotă pentru autoturisme cu aproape 50% până în 2032, comparativ cu nivelurile prognozate pentru 2027. Agenția estimase că, pentru a respecta aceste norme, între 35% și 56% dintre vehiculele noi vândute între 2030 și 2032 ar trebui să fie electrice, iar măsura fusese susținută de Ford Motor.
De asemenea, EPA a anunțat că reanalizează o reglementare din 2022, menită să reducă semnificativ emisiile de noxe și particule fine provenite de la camioanele grele, afirmând că aceasta crește costurile vehiculelor. Standardele din 2022 sunt cu 80% mai stricte decât cele anterioare, iar agenția estimase că ar putea preveni până la 2.900 de decese premature anual, ar reduce cu 1,1 milioane numărul zilelor de școală pierdute de copii și ar aduce beneficii nete anuale de 29 miliarde de dolari.
În februarie, EPA a transmis Congresului pentru revizuire și posibilă abrogare aprobarea planului Californiei de a interzice vânzarea de vehicule pe benzină până în 2035, însă o agenție guvernamentală a stabilit săptămâna trecută că această decizie nu poate fi revizuită.
Congresul analizează, de asemenea, măsuri pentru anularea creditelor fiscale pentru vehiculele electrice.
În ianuarie, secretarul Transporturilor, Sean Duffy, a anulat standardele de eficiență a consumului de combustibil impuse de administrația Biden, care vizau o reducere semnificativă a consumului de carburant pentru autoturisme și camioane. De asemenea, el a suspendat finanțarea statelor pentru infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA) anunțase în iunie că va crește standardele medii de economie de combustibil (CAFE) la aproximativ 50,4 mile pe galon (4,67 litri/100 km) până în 2031, față de 39,1 mpg în prezent pentru vehiculele ușoare. Duffy a cerut, de asemenea, NHTSA să reanalizeze normele pentru camionetele și furgonetele grele până în 2035.
NHTSA estimase că această reglementare va reduce consumul de benzină cu 64 de miliarde de galoane până în 2050 și va scădea emisiile cu 659 de milioane de tone. Deși unele vehicule ar deveni mai scumpe, consumatorii ar economisi prin reducerea costurilor cu combustibilul, agenția estimând beneficii nete de 35,2 miliarde de dolari.