Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile: Vânzările de automobile în Europa au scăzut cu 3,1% în februarie

Ambuteiaj, trafic bară la bară, masini
Photo by Mikechie Esparagoza on Pexels

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut în ritm anual cu 3,1% în februarie, în timp ce tranziţia către vehicule electrice şi hibride câştigă teren, arată datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), scrie Agerpres.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 963.540 autoturisme au fost înmatriculate în februarie în Europa, comparativ cu 994.319 unităţi în perioada similară din 2024.

Vânzările de maşini pe baterii au crescut cu 26,1%, în timp ce vânzările de vehicule electrice hibride (includ tehnologia de tip mild hybrid şi full hybrid) au crescut cu 18,3%. În plus, livrările de maşini pe benzină şi motorină au coborât luna trecută cu 23,6%, respectiv cu 28,3%, arată datele Asociaţiei.

În februarie, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 4,5%, fiind înmatriculate 11.850 autoturisme, faţă de 11.339 vehicule în perioada similară din 2024.

Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (11%) nu a compensat declinul din Franţa (0,7%), Italia (6,2%), Germania (6,4%) şi Marea Britanie (1%).

În sectorul auto european sunt 13,2 milioane de angajaţi, iar 10,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.

De asemenea, în primele două luni din acest an înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut în ritm anual cu 2,6%. Un număr de 1,959 milioane autoturisme au fost înmatriculate în perioada ianuarie – februarie 2025 în Europa, comparativ cu 2,011 milioane unităţi în primele două luni din 2024.

Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (8,4%) nu a compensat declinul din Franţa (3,3%), Italia (6%), Germania (4,6%) şi Marea Britanie (1,9%).

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa şi este cel mai important grup de lobby al industriei auto europene.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...