Costul unei revizii auto complete pentru sezonul de vară a crescut semnificativ față de anul trecut, ajungând până la 1.000 de lei pentru cele mai populare modele din România, dacă includem și manopera, potrivit unei analize realizate de AutoEco.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Prețurile la piesele auto au crescut cu circa 15%, iar manopera adaugă, în medie, între 200 și 300 de lei. În plus, amânarea întreținerii în lunile anterioare a dus la probleme mai complexe și costuri mai mari pentru mulți șoferi.
Piața pieselor auto a fost afectată de o scădere a cererii de până la 30%
AutoEco a analizat costurile pentru trei dintre cele mai frecvente modele de pe piață. Pentru Dacia Logan 2 (1.5 DCI), o revizie care include filtre, ulei și plăcuțe de frână poate costa între 535 și 720 lei. Pentru VW Golf 7 (1.6 TDI), costul pieselor variază între 635 și 825 lei, iar pentru Ford Focus 3 (1.6 TDCI), între 570 și 700 lei. Prețurile sunt valabile pentru componente OEM, identice cu cele utilizate în echiparea din fabrică. Cu manopera inclusă, nota finală poate depăși ușor 900 – 1.000 de lei.
În ultimele luni, piața pieselor auto a fost afectată de o scădere a cererii de până la 30%, pe fondul amânărilor în întreținere. În perioada de vară, însă, cererea a crescut brusc, împingând prețurile în sus. Inflația și blocajele din lanțurile de aprovizionare, rămase din anii anteriori, continuă să afecteze disponibilitatea produselor și să crească presiunea asupra service-urilor.
Specialiștii recomandă efectuarea reviziilor la fiecare 10.000 km sau 1 an
„Vedem tot mai mulți clienți care revin acum, după luni de amânare, cu probleme mai grave decât o simplă revizie. De la plăcuțe complet uzate, până la discuri, amortizoare sau elemente de direcție, întreținerea ignorată se traduce în costuri și mai mari”, afirmă Costin Stan, CEO AutoEco. În astfel de cazuri, o revizie obișnuită de 800–1.000 de lei poate fi urmată de reparații suplimentare care ridică nota totală la 1.500–2.000 de lei, în funcție de piesele afectate.
Specialiștii recomandă efectuarea reviziilor la fiecare 10.000 km sau 1 an, chiar dacă unii producători auto sugerează intervale mai mari. În condițiile reale de trafic din România, această abordare ajută la prevenirea defecțiunilor majore și la menținerea unor costuri predictibile. În plus, se recomandă înlocuirea curelei de distribuție la fiecare 90.000–100.000 km sau 4 ani și schimbarea lichidelor de transmisie la fiecare 2–3 ani, indiferent de recomandările mai permisive ale unora dintre producători.
Printre greșelile frecvente ale șoferilor români se numără amânarea întreținerii până la apariția unor defecțiuni vizibile, alegerea pieselor ieftine fără consultanță, neglijarea verificării nivelului lichidelor și achiziția componentelor doar după preț, fără a ține cont de compatibilitate sau calitate. Aceste decizii pot duce la probleme tehnice și la cheltuieli suplimentare.