Chinezii de la BYD intră pe piața din România în 2025 și aduc concurenți pentru Dacia Spring și modelele Tesla

Sursa foto: BYD.com

Compania chineză BYD, unul dintre cei mai mari constructori de mașini electrice și PHEV la nivel mondial, va intra pe piața din România în prima jumătate a acestui an, primele puncte de vânzare urmând să fie inaugurate în aprilie, informează EV Market. În ultimii ani, compania chineză s-a remarcat printr-un ritm alert de creștere a producției și vânzărilor.

Potrivit sursei citate, rețeaua BYD va începe cu 20 de dealeri în orașe precum București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța și Pitești.

Printre modelele care vor fi vândute în România se numără Atto2, Seal, Seal-U, Sealion 7, Dolphin Surf, dar vor exista și modele hibride. Modelul Dolphin Surf este poziționat drept concurent pentru Dacia Spring, în timp ce Sealion 7 și Seal vor concura cu modelele Tesla.

BYD a înregistrat în 2024 vânzări de peste 4,27 milioane de unități NEV (New Energy Vehicles) – în creștere cu 41% față de 2023, având o cotă de piață la nivel global de 18%. Dintre aceste 4,2 milioane, aproximativ 417.000 au mers la export, cu 72% mai multe mașini decât în anul precedent.

Din totalul producției BYD în 2024, mașinile  electrice au reprezentat 42,3%, în timp ce modelele plug-in hybrid au reprezentat 57,7%, scrie Car News China. Vânzările totale de mașini electrice în 2024 la nivel global au fost de aproximativ 23 de milioane de unități. Analiștii din industria auto se așteaptă ca vânzările BYD în 2025 să fie în jur de 5,5 milioane de unități.

O evoluție extrem de rapidă

BYD a renunțat la producția de mașini cu motoare cu combustie internă în 2022, concentrându-se pe mașini electrice și plug-in hybrid (New Energy Vehicles).

Grupul BYD a fost fondat în 1995 și era inițial un producător de baterii, ceea ce produce și în prezent prin FinDreams Battery – al doilea mare producător de baterii pentru mașini electrice din lume, după CATL, cu o cotă de piață de 17,2%. În același timp, subsidiara sa BYD Auto a început să contribuie tot mai mult la veniturile grupului, în 2023 aducând peste 80% din veniturile totale.

BYD Auto, care inițial a produs mașini cu motoare termice, a făcut treptat trecerea la mașini electrice, iar deja în 2018 producea în jur de 200.000 de unități pe an. A continuat să crească producția de electrice, diminuând în același timp producția de mașini echipate cu motoare termice până la eliminarea completă în 2022.

În 2023, BYD sărbătorea producția a 5 milioane de mașini electrice și plug-in hybrid. La finalul lui 2024, BYD a marcat vânzări totale de 10 milioane de mașini electrice.

În prezent, BYD construiește în Ungaria, la Szeged, prima sa fabrică de mașini din Europa.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...