BYD promite timp de încărcare de 5 minute pentru 400 km de autonomie cu noua sa platformă

byd
Sursa foto: Costfoto/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Compania chineză BYD a dezvăluit o nouă platformă dedicată pentru viitoarele sale vehicule electrice, care promite să revoluționeze timpul de încărcare. Cu un curent maxim de 1000 kW, această tehnologie permite o încărcare la fel de rapidă precum alimentarea unui vehicul cu combustibil tradițional, conform Reuters.

Datorită arhitecturii sale avansate de 1000 de volți, noua platformă face posibil ca o încărcare de doar 5 minute să asigure o autonomie de aproximativ 400 de kilometri. BYD afirmă că această performanță va elimina una dintre principalele bariere ale adoptării vehiculelor electrice, aducând încărcarea electrică la un nivel de comoditate comparabil cu realimentarea cu carburant.

În cadrul unui eveniment transmis în direct de la sediul companiei din Shenzhen, fondatorul BYD, Wang Chuanfu, a prezentat această inovație, denumită „super e-platform”. „Pentru a elimina complet anxietatea utilizatorilor legată de încărcare, ne-am propus să reducem timpul de încărcare al vehiculelor electrice la nivelul celui necesar pentru alimentarea mașinilor pe benzină sau motorină”, a declarat Wang. El a adăugat că „este pentru prima dată în industrie când se atinge unitatea de megawatt în ceea ce privește puterea de încărcare”.

Noua tehnologie va debuta pe două modele electrice (sedanul Han L și SUV-ul Tang L), ambele având prețuri de pornire de 270.000 de yuani (aproximativ 37.328,91 USD). Totodată, BYD a anunțat că va construi peste 4.000 de stații de încărcare ultra-rapidă în China pentru a susține această platformă. Compania nu a oferit detalii despre calendarul implementării sau valoarea investiției necesare pentru această rețea și nici dacă are in vedere extiderea acestei platforme în afara Chinei.

Până în prezent, posesorii de vehicule BYD au depins în mare parte de stațiile de încărcare ale altor producători auto sau de bornele publice operate de terți. Spre comparație, Tesla oferă superîncărcătoare în China din 2014, cu viteze de până la 500 kW, în timp ce alți competitori locali, precum Nio, Li Auto, Xpeng și Zeekr, au investit masiv în propriile rețele de încărcare. BYD, cunoscută mai ales pentru hibrizii săi plug-in, a vândut 4,2 milioane de unități în 2024 și țintește un obiectiv de 5-6 milioane de unități în acest an.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...