Cel mai mare producător de autoturisme electrice din lume, BYD, a declarat că va răspunde activ la o inițiativă a industriei auto chineze, care detaliază regulile privind efectuarea plăților la timp către furnizori de către producătorii de automobile. Reuters titrează că BYD se alătură altor companii din industrie în respectarea apelului guvernamental împotriva războaielor de prețuri.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Inițiativa CAAM: Plățile să fie realizate în termen de 60 de zile
Gigantul chinez a declarat că se va concentra pe confirmarea comenzilor, livrare și acceptare, plată și decontare, precum și durata contractului, printre alte aspecte-cheie pentru asigurarea plăților la timp. Declarația și angajamentele similare ale marilor producători auto chinezi, inclusiv SAIC Motor, Changan, Chery și Xiaomi, au urmat unei inițiative a Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM) din aceeași zi.
Propunerea CAAM abordează preocupările legate de potențialele lacune în respectarea angajamentului la nivel de industrie din iunie de a efectua plățile către furnizori în termen de 60 de zile. Inițiativa specifică faptul că acceptarea mărfurilor nu trebuie să depășească, în principiu, trei zile lucrătoare, care ar fi începutul perioadei de plată de 60 de zile, potrivit unei declarații a asociației. Plățile trebuie efectuate în numerar sau prin acceptare bancară, a adăugat aceasta.
Plata implică un proces complex și, din cauza sistemelor diferite de gestionare a lanțului de aprovizionare ale producătorilor de automobile, respectarea promisiunilor variază, a afirmat asociația. Chery, de exemplu, a declarat luna trecută că a redus perioada medie de plată a furnizorilor la 47 de zile, în timp ce alți producători de automobile au fost, în general, vagi cu privire la durata exactă a plăților lor.
Într-un plan de acțiune publicat la sfârșitul săptămânii trecute, ministerul industriei din China a promis o reglementare mai strictă a industriei auto, care se confruntă cu o cerere insuficientă și o „concurență dezordonată”. Acesta a stabilit obiective de vânzare de vehicule pentru acest an mai mici decât previziunile CAAM de la începutul anului.