Peste 8.449.000 de autoturisme erau înmatriculate în România la finalul anului trecut, arată datele parcului auto național publicate de DGPCI.
Dintre acestea, aproape 300.000 de mașini aveau cel mult 2 ani vechime, peste 400.000 aveau între 3 și 5 ani, peste 950.000 aveau între 6 și 10 ani, 1,26 milioane aveau între 11 și 15 ani, aproape 2,5 milioane de unități aveau între 16 și 20 de ani, iar cea mai mare proporție era rezervată mașinilor de peste 20 de ani vechime: 3 milioane de bucăți.
Din totalul mașinilor care circulă pe drumurile din România, 3,75 milioane sunt pe benzină, 266.000 sunt hibride, aproape 50.000 sunt electrice, iar dieselul le acoperă pe toate cu 4,28 milioane de unități.
Pe lângă cele de mai sus, în România mai sunt înmatriculate mopede, motociclete, autobuze, autotractoare, tractoare, remorci și altele care duc numărul total al vehiculelor înmatriculate în țara noastră la peste 10,7 milioane.
Capitala adună cele mai multe mașini noi, inclusiv electrice și hibride
Dintre cele de mai sus, în jur de 15% sunt în București: din 8,44 de milioane de autoturisme, aproximativ 1,3 milioane sunt înmatriculate în Capitală.
Tot aici se remarcă un parc auto mai nou spre deosebire de restul țării. Comparând cifrele din București cu cele la nivel național, observăm că proporția deținută de București în total înmatriculărilor este mare în categoriile de vârstă mai mici, undeva la 40-50%. Totodată, procentul de 40-50% din total se menține și când vine vorba de mașinile electrice sau hibride înmatriculate în București din totalul de la nivel național.
Astfel, în Capitală, peste 150.000 de mașini au cel mult 2 ani vechime, deci jumătate din totalul de mașini cu această vârstă la nivel național. Situația rămâne apropiată la categoria de vârstă 3-5 ani, unde deține 170.000 din cele 400.000 la nivel național.
O dată cu creșterea segmentul de vârstă, scade și procentul din total: undeva la 25% la categoria 6-10 ani, 13,2% la categoria 11-15 ani, sub 10% la categoria 16-20 de ani și 10% la categoria peste 20 de ani.
În același timp, dacă la nivel național, majoritatea autoturismelor înmatriculate au motoare diesel, în București predomină motorizările pe benzină, fiind cu aproape 30% mai multe decât cele diesel (655.000 benzină vs 488.000 diesel).
Din totalul mașinilor electrice înmatriculate în România, Bucureștiul are aproape 40% (19.123 unități), situația fiind similară și la nivel de hibride – 123.000 dintr-un total de 266.000.