China va înăspri reglementările privind bateriile destinate vehiculelor electrice, pentru a reduce riscurile de incendiu și explozie

Ford
Sursa foto: Ford

China înăsprește reglementările privind vehiculele alimentate cu baterii și va solicita producătorilor săi de automobile să respecte standarde mai ridicate de siguranță a bateriilor, cu scopul de a reduce riscurile de incendii și explozii în sectorul aflat în creștere rapidă, scrie Reuters.

Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației a publicat luni un set de standarde tehnice pentru bateriile din vehiculele electrice și hibride plug-in, care reprezintă mai mult de jumătate din vânzările de mașini noi din țară.

Normele stabilesc teste obligatorii mai stricte care vor impune companiilor să se asigure că bateriile lor nu vor lua foc sau nu vor exploda în cadrul testelor cu o perioadă de timp specificată, încercând să reducă riscurile pentru șoferi, pasageri și proprietățile din jur din cauza a ceea ce se numește „fugă termică”, cea mai frecventă cauză a incendiilor legate de baterii.

Standardele, despre care se spune că au fost aprobate de autoritățile de reglementare în martie, dar nu au fost făcute publice până acum, urmează să fie puse în aplicare începând cu iulie 2026. Acestea actualizează o versiune actuală care datează din 2020 și care prevede un avertisment de cinci minute în cazul în care un vehicul electric este în pericol de a lua foc.

De asemenea, se adaugă noi teste privind impactul în caz de coliziune și toleranța la încărcarea rapidă.

Vânzările de vehicule electrice și hibride plug-in, cunoscute sub denumirea colectivă de vehicule cu energie nouă (NEV), au depășit lunar vânzările de mașini pe benzină în China, cu intermitențe, începând de anul trecut. Acest lucru depășește cu mult obiectivul stabilit de Beijing în 2015, conform căruia vânzările de NEV ar urma să reprezinte 20 % din vânzările totale până în 2025, care a fost revizuit cinci ani mai târziu la peste 50 % până în 2035, datorită sprijinului acordat de politica guvernamentală pe parcursul a peste un deceniu.

O relatare a CCTV din iunie 2024 a afirmat că șansele ca vehiculele electrice și hibride să ia foc sunt mai mici decât cele ale vehiculelor pe benzină, în ciuda faptului că în China sunt frecvente aparițiile pe rețelele de socializare a unor accidente neverificate în care au fost implicate vehicule electrice fără motor.

În martie, un accident mortal în care a fost implicat un sedan fabricat de Xiaomi, care a luat foc după ce a lovit un stâlp de pe marginea drumului la o viteză de 97 km/h, cu sistemul său avansat de asistență la condus activat, a declanșat discuții ample cu privire la siguranța vehiculelor electrice în China.

De atunci, mass-media de stat a îndemnat producătorii de automobile să nu exagereze capacitățile lor de conducere inteligentă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...