Continental lansează primul senzor din lume pentru măsurarea directă a temperaturii în rotorul motoarelor electrice

un motor electric si pozitionarea noului senzor de temperatura al acestuia
Sursa foto: Continental

Grupul german Continental a prezentat un nou senzor destinat motoarelor electrice, capabil să măsoare direct temperatura în rotor, o premieră mondială în industria auto. Dispozitivul, denumit e-Motor Rotor Temperature Sensor (eRTS), a fost dezvoltat pentru motoarele electrice sincron cu magneți permanenți (PMSM) și promite o îmbunătățire semnificativă a eficienței și sustenabilității acestora, potrivit comunicatului de presă.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Până în prezent, temperatura din motoarele electrice era estimată printr-o combinație de informații de la senzorii montați pe stator, măsurători de curent electric și variabile ambientale. Această metodă oferea o toleranță de până la 15°C, ceea ce impunea măsuri de protecție suplimentare pentru a preveni demagnetizarea magneților din rotor, precum utilizarea unor cantități mai mari de pământuri rare costisitoare.

Prin contrast, noul senzor eRTS reduce semnificativ această marjă de eroare, de la 15°C la doar 3°C, oferind o precizie considerabil mai mare. Potrivit Continental, acest nivel de acuratețe permite o utilizare mai eficientă a materialelor rare și o creștere a performanței motoarelor.

„Cu un consum mai mic de resurse și costuri mai reduse, tehnologia senzorului eRTS reprezintă un avantaj clar față de soluțiile actuale”, a declarat Bin Huo, directorul segmentului Passive Safety and Sensorics din cadrul Continental Automotive. El a adăugat că investițiile în centrul de produse pentru senzori dedicați mobilității electrice au fost justificate, iar compania intenționează să-și extindă în continuare portofoliul de senzori pentru vehicule electrice.

Motoarele PMSM, utilizate pe scară largă în industria vehiculelor electrice, sunt apreciate pentru eficiența ridicată și pentru capacitatea de a furniza cuplu mare la turații reduse. Acestea includ magneți permanenți în rotor și bobine în stator, iar funcționarea lor implică temperaturi ridicate, care pot ajunge până la 150°C.

Prin monitorizarea directă a temperaturii în rotor, senzorul eRTS permite o proiectare mai flexibilă a motoarelor și o reducere a utilizării elementelor rare fără a compromite performanța termică a componentelor. În plus, precizia ridicată a măsurătorii creează oportunități suplimentare pentru îmbunătățirea performanței prin valorificarea întregii capacități termice disponibile a magnetului.

Christoph Busch, conducătorul centrului de produse E-Mobility Sensors din cadrul Continental, a subliniat rolul acestui nou senzor în susținerea obiectivelor de eficiență și sustenabilitate ale companiei. „Tehnologia eRTS este un exemplu clar al modului în care putem contribui la un lanț de aprovizionare mai sustenabil, într-un context în care numărul vehiculelor electrice este în continuă creștere”, a declarat el.

Busch a mai precizat că senzorul poate funcționa și ca parte a unei soluții integrate, alături de alte tehnologii, precum senzorul de poziție al rotorului. Astfel, constructorii auto pot beneficia de sisteme complete care reduc costurile și simplifică procesul de dezvoltare a trenurilor de propulsie electrice.

Noul senzor eRTS face parte dintr-o serie mai amplă de inovații dezvoltate de Continental în domeniul mobilității electrice și confirmă direcția strategică a companiei de a sprijini tranziția către vehicule mai eficiente, performante și sustenabile.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...