Sectorul industrial din Germania pierde locuri de muncă în ritm rapid, cea mai afectată fiind industria automotive, arată o analiză realizată de firma de consultanţă EY, informează DPA, potrivit Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Potrivit acestei analize, sectorul automotive din Germania a eliminat un număr total de 51.500 de posturi în decursul unui an, sau aproape 7% din forţa de muncă a întregului sector.
În total, gradul de ocupare în sectorul industrial din Germania a scăzut cu 2,1%, până la 5,42 milioane de angajaţi la data de 30 iunie 2025, adică un declin de aproape 114.000 de posturi în ultimele 12 luni, pe baza datelor furnizate de Oficiul federal de statistică.
Începând din 2019 şi până în prezent, forţa de muncă a scăzut cu aproape 245.000, sau 4,3%
Scăderea numărului de angajaţi vine pe fondul diminuării veniturilor în industrie, care au scăzut cu 2,1% în al doilea trimestru, al optulea trimestru consecutiv de declin. Toate sectoarele, exceptând produsele electronice, au raportat vânzări mai mari, iar constructorii de automobile s-au confruntat cu o cerere slabă, concurenţa din China şi tranziţia la vehiculele electrice. Veniturile din sectorul auto au scăzut cu 1,6%.
Industria germană este supusă la presiuni din partea costurilor mari cu energia, birocraţia, cererea internă modestă şi tensiunile comerciale cu SUA. EY atrage atenţia că tarifele americane şi diminuarea exporturilor spre China i-au afectat puternic pe producătorii germani.
Creştere a şomajului în rândul absolvenţilor de facultate
O serie de mari firme din sectorul automotive din Germania, inclusiv Mercedes-Benz, VW, Bosch, Continental şi ZF, au anunţat programe de reducere a costurilor iar Porsche are de gând să îşi închidă subsidiara din domeniul bateriilor, Cellforce.
Fenomenul pierderii locurilor de muncă s-a extins dincolo de sectorul automotive, în condiţiile în care producţia de utilaje şi de metale au eliminat 17.000, respectiv 12.000 de posturi, în timp ce ocuparea în sectoarele produse chimice şi farmaceutice a rămas în mare parte stabilă.
EY a avertizat că acest trend este posibil să continue, afectând noii absolvenţi şi tinerii ingineri, care vor avea mai puţine oportunităţi. Firma de consultanţă a subliniat că sectoarele automotive şi producţia de utilaje din Germania angajează un număr semnificativ mai mic de tineri comparativ cu situaţia din anii anteriori.
„Vom vedea o creştere a şomajului în rândul absolvenţilor de facultate, ceea ce nu s-a mai întâmplat în Germania de mult timp”, a declarat Jan Brorhilker, managing partner la EY.