Un sfert dintre șoferi care sunt afectați de farurile orbitoare își limitează călătoriile nocturne, sugerează cele mai recente date, publicate de Autoexpress.co.uk
Flagelul farurilor orbitoare i-a determinat pe până la un sfert dintre șoferii din Marea Britanie să evite condusul pe timp de noapte, în timp ce alți 22% spun că și-ar dori să conducă mai puțin pe drumurile întunecate.
Cifrele provin de la RAC, care susține că acesta este cel mai detaliat studiu realizat vreodată despre efectele orbirii provocate de faruri asupra șoferilor.
Dintre cei afectați, 75% consideră că lumina puternică le face condusul inconfortabil, 49% se simt mai puțin în siguranță, iar 5% au renunțat complet la condusul pe timp de noapte. Chiar și cei care nu și-au schimbat obiceiurile de condus recunosc problema: 36% cred că majoritatea farurilor sunt prea puternice, iar 59% sunt de acord că unele sunt excesiv de strălucitoare.
Orbirea cauzată de faruri afectează percepția pe drum: 79% dintre șoferi spun că au dificultăți în a vedea semnalizările altor vehicule, iar 77% întâmpină probleme în a estima poziția și viteza mașinilor care îi orbesc. Problema este asociată în special cu farurile LED sau bi-xenon, mai puțini șoferi raportând dificultăți din cauza celor halogen.
Printre cauzele posibile ale fenomenului se numără creșterea puterii farurilor moderne, popularitatea SUV-urilor, care au farurile montate mai sus, și comerțul cu becuri LED aftermarket, care sunt ilegale pe mașinile fabricate după 1986, dar se vând liber.
Guvernul britanic investighează problema, iar posibile soluții includ reglementări mai stricte și opțiuni de protecție vizuală oferite de opticieni pentru reducerea oboselii ochilor la volan.