Ferrari își pregătește cel mai ambițios plan de dezvoltare din ultimele decenii. Constructorul din Maranello susține că va lansa 20 de modele noi până la finalul anului 2030, menținând în gamă propulsia termică, dar și adoptând progresiv electrificarea. Conform planului prezentat în cadrul „Capital Markets Day”, marca italiană va introduce câte patru modele pe an, printre care versiuni inedite, serii limitate și proiecte speciale.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Strategia este clară: 40% dintre viitoarele modele vor fi cu motoare termice, 40% vor fi hibride, iar 20% vor fi complet electrice. Cu alte cuvinte, Ferrari nu vrea să devină un brand 100% electric, ci să păstreze un echilibru între tradiție și inovație. Printre rivalii care urmează aceeași direcție se numără Porsche, McLaren și Aston Martin, toate cu planuri proprii de electrificare progresivă. În Europa, competiția pentru segmentul supercarurilor electrice va deveni din ce în ce mai acerbă, odată cu apariția modelelor Porsche Taycan, Lotus Evija sau Rimac Nevera.
Primul model 100% electric al mărcii va fi lansat în 2026. Proiectul se bazează pe o platformă dedicată, dezvoltată integral la Maranello, cu accent pe dinamica specifică mărcii și integrarea tehnologiilor digitale.
Noua eră electrică nu va diminua pasiunea pentru condus
Procesul de producție al viitoarei game BEV va fi realizat integral în cadrul uzinei din Maranello, unde Ferrari a construit deja o linie specială de asamblare pentru acest proiect. De la dezvoltarea celulelor bateriei și gestionarea termică a modulelor, până la integrarea software-ului, totul va fi controlat intern pentru a garanta standardele de excelență.
CEO-ul Benedetto Vigna a declarat că tranziția către electric nu va anula caracterul senzorial al unei Ferrari, sugerând că sunetul motoarelor va fi reinterpretat pentru a păstra componenta emoțională definitorie.
În plus, marca pregătește un nou concept de relație cu clientul. Ferrari investește în digitalizare, conectivitate și programe de personalizare, dar și în spații dedicate în fabrică pentru clienții care vor să urmărească îndeaproape procesul de construcție al mașinii lor.
Deși anunțul a fost primit cu unele rezerve din partea investitorilor, care au penalizat temporar acțiunile companiei, oficialii Ferrari susțin că tranziția nu va fi bruscă și că exclusivitatea brandului nu va fi afectată. Obiectivul este ca noua eră electrică să păstreze același nivel de emoție și performanță care a consacrat marca italiană.