Ford Motor a declarat vineri că a oprit livrările de SUV-uri, pick-up-uri și mașini sport către China, pe măsură ce începe să se confrunte cu presiunea tarifelor de retorsiune, care au făcut ca vehiculele să se confrunte cu taxe de până la 150%, relatează Reuters.
„Am ajustat exporturile din SUA către China în lumina tarifelor actuale”, a declarat Ford într-un comunicat.
Compania a întrerupt săptămâna aceasta livrările către China ale modelelor sale F-150 Raptor, Mustang și Bronco SUV fabricate în Michigan, precum și ale Lincoln Navigator fabricate în Kentucky.
Această evoluție are loc în timp ce producătorii auto americani se străduiesc să găsească modalități de a face față tarifelor președintelui Donald Trump, care se așteaptă să afecteze profiturile producătorilor auto și ale furnizorilor de piese.
Wall Street Journal a fost primul care a scris despre suspendare, citând persoane familiarizate cu această chestiune.
Se preconizează că exporturile Ford de motoare și transmisii fabricate în SUA către China vor continua, în ciuda întreruperii exporturilor de vehicule asamblate.
Modelul său Lincoln Nautilus, care este fabricat în China, este, de asemenea, așteptat să aibă livrări continue, în ciuda tarifelor ridicate.
Ford este unul dintre producătorii auto cel mai bine plasați pentru a face față tarifelor, deoarece produce aproximativ 80% din vehiculele sale vândute în SUA pe piața internă.
Cu toate acestea, este de așteptat ca producătorul auto să crească prețurile vehiculelor sale noi dacă tarifele continuă, conform unei note interne trimise dealerilor care a fost analizată de Reuters.
O analiză a Center for Automotive Research publicată la începutul acestei luni a precizat că tarifele de 25% impuse de Trump importurilor de automobile vor crește costurile pentru producătorii de automobile cu aproximativ 108 miliarde de dolari în 2025.
La începutul acestei săptămâni, Trump a lansat ideea că ia în considerare o modificare a tarifelor legate de automobile, indicând că ar putea permite scutiri la taxele existente.