FOTO Aston Martin lansează o nouă versiune pentru vârful său de gamă / DB12 S are un motor V8 de 690 de cai putere

Exteriorul lui Aston Martin DB12 S
Sursa foto: Aston Martin

Aston Martin a dezvăluit o nouă versiune de top a modelului DB12, cu o putere crescută la 690 CP și o serie de îmbunătățiri tehnice pentru a oferi o propunere mai agresivă. DB12 S se alătură modelelor Vantage S și DBX S, lansat recent, ca fiind cel mai recent model dintr-o lungă serie de modele de top Aston Martin cu sigla S, sigla fiind utilizată pentru prima dată pe modelul de curse DB3 S din 1953, potrivit unui comunicat de presă al Aston Martin.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Aspect îmbunătățit pentru DB12 S

Din punct de vedere vizual, noul DB12 S reflectă performanțele sale îmbunătățite și senzația de sportivitate printr-un aspect ușor revizuit. Începând cu partea frontală, DB12 S este identificat de noul splitter frontal cu două elemente și de noile lamele ale capotei, fiecare având un rol funcțional și estetic. Acesta are și rol funcțional, generând forță de apăsare mai multă și ghidând fluxul de aer în interiorul și în jurul pasajelor roților pentru o stabilitate mai mare.

Spatele modelului DB12 S „face o declarație emfatică”, potrivit producătorului. Din nou, aerodinamica joacă un rol major, spoilerul spate fix adăugând dramatism și crescând stabilitatea la viteze mari. Mai jos se află un nou difuzor spate, care reduce portanța, lăsând în același timp spațiu pentru perechile de țevi de eșapament suprapuse caracteristice DB12 S, care sunt încadrate într-o bară de protecție spate mai lată pentru un impact vizual maxim.

Noi elemente la interiorul celui mai sportiv Aston Martin

La fel ca în cazul celorlalte modele S din gama Aston Martin, interiorul modelului DB12 S prezintă o serie de detalii distinctive unice pentru modelul de referință. Cel mai important dintre acestea este finisajul anodizat roșu al butonului rotativ de control al modului de rulare din metal zimțat, care influențează, de asemenea, culoarea centurilor de siguranță, a bordurilor contrastante ale scaunelor, a cusăturilor contrastante și a broderiei de pe tetieră.

Printre opționalele oferite pe DB12 S se numără un volan sport încălzit îmbrăcat în Alcantara și aripile emblematice Aston Martin aplicate pe tetierele scaunelor printr-o tehnică în premieră în industrie care utilizează atât reliefarea, cât și gravura, pentru o precizie și o profunzime sculpturală inedită. DB12 S este echipat standard cu scaune față Sport Plus reglabile electric în 16 direcții, plus opțiunea unui scaun din fibră de carbon.  

Modificări la motorul V8 biturbo

Pentru DB12 S, au fost aduse modificări la sistemul de propulsie, la direcție și la sistemele electronice, pentru a crește viteza mașinii sport și a-i îmbunătăți manevrabilitatea. Directorul Aston Martin pentru performanța vehiculelor, Simon Newton, a declarat că seria de modificări oferă „o posibilitate excepțională de a explora o nouă profunzime a caracterului și capacității în cadrul aceleiași platforme”.

Cea mai notabilă modificare a fost adusă motorului V8 twin-turbo de 4,0 litri al mașinii sport. Motorul a fost îmbunătățit cu 19 CP, astfel încât acum dezvoltă 690 de cai putere. Acest lucru reduce timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h la 3,4 secunde, deși viteza maximă rămâne la 325 km/h.

Motorul a fost conceput pentru a suna mai agresiv decât în modelul DB12 standard, pentru un plus de dramatism, a declarat Aston Martin. Acest lucru se realizează printr-un sistem de evacuare din oțel inoxidabil mai „puternic” (disponibil opțional), care crește sunetul de evacuare al modelului DB12 S cu 1,5 dB.

Prețul nu a fost încă dezvăluit, dar, la fel ca DBX S și DBX 707 standard, se așteaptă ca DB12 S să aibă același preț de pornire de 200.000 de lire sterline, ca modelul standard. Va fi disponibil atât în versiune coupé, cât și decapotabilă, iar livrările vor debuta la începutul anului viitor.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...