FOTO HANDS-ON Chery lansează un nou SUV în România / Tiggo 4 este eligibil pentru programul RABLA / Dacia Duster, cel mai apropiat competitor din piață

Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Chery, brandul auto chinez care a intrat pe piața din România acum două luni, a lansat joi noul crossover Tiggo 4, într-un eveniment la București la care TechRider.ro a participat și am avut un prim-contact cu noua mașină din Asia, care promite că să livreze mult peste prețul său de vânzare. De notat este că cel mai apropiat concurent pentru Tiggo 4 este Dacia Duster atât din perspectiva prețului, cât și la dimensiuni.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Design exterior familiar cu celelalte SUV-uri Chery

Partea frontală este foarte asemănătoare cu primele modele lansate în România din gama Chery. Grila de formă octogonală, denumită Diamond-Pattern Starburst, are inserții în formă de romb și este acoperită, pentru o aerodinamică mai bună a mașinii. Aerisirea motorului se face printr-o fantă sub grilă. Atât farurile, semnalizările și luminile de rulare pe timp de zi sunt cu LED, iar farurile în special sunt puternice.

Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Din lateral, crossover-ul are un aspect familiar, dar nu pot spune cu exactitate cu ce model. Este vizibil o curbură mică la baza ușilor, iar plasticul de deasupra roților este probabil pus acolo pentru un aspect mai „off-road”. Dar cu toții știm unde va fi folosită această mașină mai mult, respectiv în oraș. Oglinzile laterale sunt electrice atât pentru ajustare, cât și pentru închidere/deschidere, iar la baza lor stă o cameră pentru sistemul de camere 360°, cu posibilitate de „bird’s eye view”. Jantele pe modelul expus la lansare sunt de 17 inch (cauciucuri de 215/60R17) cu un aspect aerodinamic. Roțile sunt puse destul de aproape de colțuri pentru a maximiza dimensiunea ampatamentului și pentru o manevrabilitate sporită în oraș. Totodată, stâlpul C este colorat în negru pentru a crea un sentiment de „plutire” a plafonului, ajutat de geamurile spate și luneta fumurii.

Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Spatele este în temă cu lateralele: pare ceva familiar, dar nu știi exact cu ce. Hayonul este dominat de o bară de lumină cu LED care traversează tot spatele mașinii, iar stopurile au un efect Tiger-Stripe după spusele producătorului. Stopurile și semnalizările sunt full-LED și au un design minimalist. Pe această parte mai găsim și camera de marșarier, care completează sistemul 360° de camere, dar și un ștergător poziționat la baza lunetei.

Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Per total, aspectul mașinii este unul modern și interesant. Se vede că designul încearcă să pară european și sofisticat, ceea ce și este, dar e evident că vorbim despre o mașină asiatică, strict din perspectiva faptului că adună elemente de aspect din mai multe modele într-unul singur.

Interiorul, similar cu Tiggo 7

Când m-am urcat prima dată în interiorul noului Tiggo 4, am avut „mixed feelings”. Dar haideți, cel mai bine, să începem cu părțile bune. Interiorul este dominat de un panou care conține două ecrane de câte aproximativ 12 inch, puse sub aceeași bucată de sticlă. Cel din stânga este destinat șoferului, iar celălalt este situate central și deservește sistemul de infotainment.

Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Display-urile sunt clare și luminoase, iar timpul de răspuns pentru accesarea meniurilor este mic. Cel central este dotat cu touchscreen, iar controlul său este puțin complicat, mai ales în timp ce mașina se află în mers. Tiggo 4 vine dotat în standard cu Apple CarPlay și Android Auto, atât prin fir cât și wireless.

În comparație cu Tiggo 8, controlul climatizării pe două zone și al scaunelor încălzite este separat de infotainment, deși poate fi controlată și din ecranul central. Acest aspect nu mă încântă prea mult, și dați-mi voie să explic de ce. Apreciez că Chery a montat controale fizice ale climei, dar aș fi preferat butoane, nu o suprafață tactilă care poate fi apăsată. În mers, este mai simplu de comutat un buton decât de atins o astfel de suprafață care seamănă izbitor de mult cu cea de pe generația anterioară de Volkswagen Passat facelift. Sub zona de climatizare se regăsesc un port USB-A și unul USB-C care pot fi conectate pentru sistemele de infotainment ale Google și Apple. De asemenea, clasica priză de 12 V este prezentă atât în habitaclu, cât și în portbagaj.

Aceeași situație o regăsim și la comenzile de pe volan. Ca la VW Golf pre-facelift, comenzile sunt poziționate pe o suprafață tactilă care poate fi apăsată. Și, la fel ca la climă, prefer butoane fizice. Totuși, volanul este unul calitativ, cu numele Chery scris pe toată lățimea sa, asemănător cu noile modele Škoda. De pe acesta poate fi controlat ecranul din fața șoferului, în fața căruia stă un sistem de supraveghere a ochilor conducătorului, pentru ca acesta să nu fie distras prea mult de la drum.

Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Sub gurile centrale de ventilație regăsim un rând de butoane fizice pentru comenzi rapide. De aici, putem porni sau opri sistemul multimedia, controla volumul său dar și să afișăm pe acesta camerele, sistemele ADAS (asistență la condus) sau meniul principal. Materialele de deasupra rândului de butoane, dar și din interior în general, sunt bunicele. Plasticele tari sunt prezente, dar pentru prețul de vânzare (despre care vom vorbi mai încolo) este de așteptat.

Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Ce nu este la fel de predictibil sunt restul materialelor. Pe bord și pe scaunele modelului prezentat regăsim piele sintetică, dar și un plastic ce imită lemnul, iar comenzile, precum ștergătoarele, semnalizările, cele pentru geam sau scaune, oferă o senzație plăcută la atingere.

Vizual, interiorul este captivant, iar luminile ambientale (disponibile pentru versiunea de top a lui Tiggo 4) completează un design frumos proiectat și reușit din punctul de vedere al construcției.

Spațiul, mai mare decât ne-am fi așteptat

Mai zăbovim puțin la interiorul lui Tiggo 4 ca să vorbim despre spațiu, mai degrabă despre generozitatea sa. O să încep cu habitaclul, care este îndeajuns de lung și de lat atât pentru trei pasageri pe locurile din spate, cât și pentru lucrurile lor. Modalitatea de a ajusta scaunele din față este ciudată: scaunul șoferului este electric, pe când cel al pasagerului este manual. Pot spune că este o alegere interesantă și se vede cine este „șeful” în mașină.

Pasagerii au de ales dintr-un total de 34 de spații de depozitare pentru lucrurile lor. Buzunarele ușilor sunt adânci, dar nu sunt așa late, astfel că o sticlă de apă de 1 litru consider că ar încăpea cu greu acolo. Cotiera este adâncă, iar torpedoul, care are deschidere prin buton, este de dimensiuni medii. În spate au loc destul trei pasageri atât pe lățime, cât și la genunchi și la cap.

Să ne concentrăm atenția și spre portbagaj, care are o capacitate de 470 de litri. Un lucru bun la acesta este că nu există un prag peste care să ridicăm bagajele, iar bancheta, care se desparte 60:40, se rabatează plat cu podeaua. Astfel, obiectele lungi pot fi depozitate cu ușurință în portbagaj. Sub podeaua sa regăsim spații de stocare, dar și bateria principală a mașinii, fără vreun spațiu pentru o roată de rezervă.

Chery Tiggo 4, eligibil pentru programul RABLA

Evenimentul de lansare al modelului a fost găzduit de noul dealership Chery din București. Showroom-ul are o suprafață de aproape 900 mp, iar Auto Italia susține că locația funcționează ca un hub de experiență, unde vizitatorii au acces la întreaga gamă Chery. Potrivit wall-street.ro, Adrian Narcis Ghiță, CEO al Grupului Auto Italia, susține că lansarea comună reprezintă „o dublă confirmare a angajamentului Chery pe piața locală”.

Chery Tiggo 4 este disponibil la un preț special de lansare. Prin intermediul AutoItalia, rețeaua de dealeri care comercializează acest model, crossover-ul costă 18.990 de euro prin programul RABLA în versiunea sa bază (Comfort), iar versiunea de top (Unique) este cu 1.000 de euro mai scumpă. Toate versiunile vin cu funcții de control al tracțiunii și stabilității, dar și sisteme de asistență la condus precum pilot automat adaptiv, frânare autonomă de urgență și avertizare pentru părăsirea benzii de mers.


Specificații Chery Tiggo 4

  • Motorizare hibridă (HEV) (termic – 1,5 litri + electric): 163 de cai putere
  • Transmisie automată DHT (Dedicated Hybrid Transmission)
  • Tracțiune față
  • Masă proprie: aproximativ 1,5 tone
  • Consum mediu: 5,3 litri / 100 km
  • Dimensiuni
    • lungime: 4.330 mm
    • lățime: 1.830 mm
    • înălțime: 1.655 mm
    • ampatament: 2.604 mm
  • Portbagaj: 470 de litri
  • Suspensie
    • față: independentă MacPhereson
    • spate: bară de torsiune
  • Prețuri
    • Comfort: 18.990 de euro (prin RABLA)
    • Unique: 19.990 de euro (prin RABLA)
  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...