Mercedes-Benz a prezentat un nou model coupé concept. Numit Vision Iconic, acesta a fost creat ca să acționeze ca o punte între mașinile emblematice din anii 1930 și următoarea generație de modele Mercedes-Benz. Potrivit unui comunicat de presă al companiei, grila conceptului a fost prezentată inițial pe conceptul GLC și dispune de aceeași tehnologie LED.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Designul conceptului, inspirat din modele vechi
Capota sa lungă amintește de modelele Grand Tourer cu bot lung de dinainte de război, în timp ce grila mare iluminată din față este o reinterpretare a legendarelor grile verticale ale unor mașini precum W108, W111 și 600 Pullman. Steaua cu trei vârfuri de pe capotă este, de asemenea, iluminată. Partea din spate se inspiră din primul supercar din lume, Mercedes-Benz 300 SL.

Partea exterioară a Vision Iconic este acoperită cu o vopsea solară neagră, despre care Mercedes-Benz susține că poate fi aplicată pe caroserie ca o pastă subțire. În condiții ideale, un SUV de dimensiuni medii cu o suprafață de 118 metri pătrați acoperită cu acoperirea solară inovatoare ar putea produce energie pentru o autonomie de până la 12.000 de kilometri pe an, potrivit Mercedes-Benz. Celulele integrate au un randament de 20%, ceea ce este egal cu cel al majorității panourilor solare de consum comercializate în prezent.

Interiorul, o combinație de modernism și elemente retro
În interior, coupé-ul are o planșă de bord hiper-analogică, cu o structură de sticlă plutitoare Zeppelin inspirată din stilul Art Deco. Atunci când o ușă este deschisă, panoul de instrumente pornește o animație cinematografică și complet analogică, inspirată de cronografele de vârf. Centrul bordului găzduiește patru ceasuri, dintre care unul are forma logo-ului mărcii și acționează, de asemenea, ca un companion AI.

Volanul cu patru spițe arată ca ceva desprins direct dintr-o limuzină de lux din anii 1930, cu un logo Mercedes-Benz care plutește în interiorul unei sfere de sticlă. Este demn de remarcat faptul că volanul nu este conectat fizic la roțile din față, deoarece conceptul electric are direcție prin fir (steer-by-wire).
Podeaua este îmbrăcată în marchetărie de paie, o tehnică decorativă care datează din secolul al XVII-lea. În același timp, șoferul și pasagerul stau pe o banchetă tapițată cu catifea albastru închis. Portierele sunt decorate cu ornamente din nuc, care înconjoară mânerele ușilor din alamă și lustruită în tonuri argintii-aurii.
Modelul, conceput pentru condus autonom de nivel 4
Mercedes-Benz susține că conceptul Iconic Vision a fost realizat cu gândul la autonomia de nivel 4, ceea ce înseamnă că șoferul poate să nu fie atent la drum pentru o perioadă îndelungată de timp. Sistemul avansat de asistență a șoferului se poate ocupa singur și de problema parcării, deoarece mașina se poate conduce singură până la un loc de parcare.
Toate acestea sunt posibile datorită a ceea ce producătorul auto german numește calcul neuromorfic. Prin utilizarea rețelelor neuronale artificiale care imită modul în care funcționează creierul uman, sistemul poate procesa o mulțime de informații mai eficient decât computerele actuale, Mercedes-Benz afirmând că are potențialul de a reduce necesarul de energie pentru procesarea datelor în conducerea automată cu 90% în comparație cu sistemele actuale.