În perioada premergătoare aniversării a 130 de ani de vehicule utilitare, divizia de dube a Mercedes‑Benz a lansat un teaser pentru următoarea generație de Sprinter, care ar putea fi lansată peste patru ani. Potrivit unui comunicat de presă al Mercedes-Benz, compania a prezentat o sculptură numită THE BOuLDER, ce oferă previzualizare a următoarei generații de Sprinter.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Următoarea generație de Spreinter va fi axată spre zona digitală
Andreas Zygan, director de dezvoltare la Mercedes-Benz Vans, susține că următoarea generație a renumitei dube Sprinter se va concentra „pe sisteme de propulsie inovatoare, conectivitate și servicii digitale avansate”, dar și că producătorul are în vizor să redefinească „din nou” segmentul autoutilitarelor.
„Oferim clienților noștri tehnologie de ultimă generație combinată cu eficiență și inteligență personalizată. Sunt convins că viitorul nostru Sprinter va fi mai mult ca niciodată flagship-ul segmentului său”, a declarat Andreas Zygan, director de dezvoltare la Mercedes-Benz Vans.
Cum a început povestea dubelor Mercedes-Benz
Povestea dubelor Mercedes-Benz a început sub numele Benz & Cie. în 1896, când Carl Benz a inventat transportorul motorizat. El a dezvoltat două modele pentru a satisface nevoile diferite ale clienților: furgoneta de livrare Benz ca „trăsură cu caroserie închisă” bazată pe Benz Victoria și furgoneta de livrare Benz Combinations ca „trăsură mică de vizitiu cu caroserie detașabilă” bazată pe Benz Velociped, mai mică și mai ușoară.

Ambele modele erau propulsate de un motor monocilindric în patru timpi montat în spate, cu o cilindree de 2,7 litri în cazul furgonetei de livrare și de 1,0 litri în cazul vehiculului de livrare combinat. O sarcină utilă de 300 de kilograme (plus șoferul) era suficientă pentru transportul în interiorul orașului. Puterea de 2,75 până la 6 CP era suficientă pentru o viteză maximă de 15 până la 20 km/h la încărcare maximă.
Compania din Mannheim a livrat primul exemplar al camionetei de livrări magazinului universal Du Bon Marché din Paris pe 5 decembrie 1896, la un preț de vânzare de 4.500 de mărci.
A doua generație de Sprinter, un succes pentru Mercedes
La aproximativ 100 de ani de la prima autoutilitară a companiei, Mercedes‑Benz a revoluționat din nou segmentul vehiculelor comerciale ușoare în 1995 cu modelul Sprinter, făcut în colaborare cu Volkswagen. Până în prezent, prima generație de Sprinter este apreciată pentru versatilitatea și fiabilitatea sa ridicate, nivelul de confort și caracteristicile de conducere similare celor ale unui autoturism.
Peste cinci milioane de Sprinter au fost produse în trei decenii, în diferite variante, pentru diferite scopuri și pentru aproape toate situațiile din viață: ca ambulanță, dubă de livrări sau chiar autorulote. În 2024, 77% dintre clienții din Europa au ales din nou un Sprinter, iar rata ridicată de recumpărare dovedește cât de populară este acest model.
Începând din 2026, modelele complet electrice ale Van Electric Architecture (VAN.EA) vor fi introduse pentru clienții privați. VLE va fi primul model lansat. Transportoarele comerciale electrice vor urma mai târziu. Cu a doua versiune a arhitecturii VAN, Van Combustion Architecture (VAN.CA), autoutilitarele cu motor cu ardere internă de ultimă generație vor completa, de asemenea, portofoliul viitor pentru uz privat și comercial.
Noua generație de Sprinter, „mai digitală ca niciodată”
Următoarea generație de autoutilitare va stabili, de asemenea, noi standarde în ceea ce privește conectivitatea și software-ul. Acestea vor funcționa în întregime pe sistemul de operare propriu al companiei, Mercedes‑Benz Operating System (MB.OS). Acest lucru le face cele mai inteligente autoutilitare Mercedes‑Benz din toate timpurile. Integrarea profundă a arhitecturii chip-to-cloud în vehicul permite controlul precis al tuturor actuatoarelor și senzorilor: de la funcțiile de infotainment și confort, până la încărcare.
Datorită MB.OS asistat de AI, fiecare autoutilitară va fi echipată cu computere de înaltă performanță conectate la Mercedes‑Benz Intelligent Cloud. Acest lucru permite actualizări over-the-air ale întregului software al vehiculului, inclusiv ale sistemelor de asistență a șoferului.
Compania anunță că sistemul de operare MB.OS oferă flexibilitate pentru integrarea fără probleme a conținutului de la furnizori externi. Acest lucru permite clienților comerciali să utilizeze propriile aplicații și instrumentele necesare, de exemplu pentru gestionarea flotei sau navigație, direct în vehicul, pe unitatea principală.





