FOTO Mercedes-Benz celebrează 30 de ani de Sprinter cu un teaser pentru viitoarea generație / Aceasta ar putea fi lansată peste patru ani

un bolovan sculptat sub forma unei dube
Sursa foto: Mercedes-Benz

În perioada premergătoare aniversării a 130 de ani de vehicule utilitare, divizia de dube a Mercedes‑Benz a lansat un teaser pentru următoarea generație de Sprinter, care ar putea fi lansată peste patru ani. Potrivit unui comunicat de presă al Mercedes-Benz, compania a prezentat o sculptură numită THE BOuLDER, ce oferă previzualizare a următoarei generații de Sprinter.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Următoarea generație de Spreinter va fi axată spre zona digitală

Andreas Zygan, director de dezvoltare la Mercedes-Benz Vans, susține că următoarea generație a renumitei dube Sprinter se va concentra „pe sisteme de propulsie inovatoare, conectivitate și servicii digitale avansate”, dar și că producătorul are în vizor să redefinească „din nou” segmentul autoutilitarelor.

Cum a început povestea dubelor Mercedes-Benz

Povestea dubelor Mercedes-Benz a început sub numele Benz & Cie. în 1896, când Carl Benz a inventat transportorul motorizat. El a dezvoltat două modele pentru a satisface nevoile diferite ale clienților: furgoneta de livrare Benz ca „trăsură cu caroserie închisă” bazată pe Benz Victoria și furgoneta de livrare Benz Combinations ca „trăsură mică de vizitiu cu caroserie detașabilă” bazată pe Benz Velociped, mai mică și mai ușoară.

prima autoutilitară
Sursa foto: Mercedes-Benz

Ambele modele erau propulsate de un motor monocilindric în patru timpi montat în spate, cu o cilindree de 2,7 litri în cazul furgonetei de livrare și de 1,0 litri în cazul vehiculului de livrare combinat. O sarcină utilă de 300 de kilograme (plus șoferul) era suficientă pentru transportul în interiorul orașului. Puterea de 2,75 până la 6 CP era suficientă pentru o viteză maximă de 15 până la 20 km/h la încărcare maximă.

Compania din Mannheim a livrat primul exemplar al camionetei de livrări magazinului universal Du Bon Marché din Paris pe 5 decembrie 1896, la un preț de vânzare de 4.500 de mărci.

A doua generație de Sprinter, un succes pentru Mercedes

La aproximativ 100 de ani de la prima autoutilitară a companiei, Mercedes‑Benz a revoluționat din nou segmentul vehiculelor comerciale ușoare în 1995 cu modelul Sprinter, făcut în colaborare cu Volkswagen. Până în prezent, prima generație de Sprinter este apreciată pentru versatilitatea și fiabilitatea sa ridicate, nivelul de confort și caracteristicile de conducere similare celor ale unui autoturism.

Peste cinci milioane de Sprinter au fost produse în trei decenii, în diferite variante, pentru diferite scopuri și pentru aproape toate situațiile din viață: ca ambulanță, dubă de livrări sau chiar autorulote. În 2024, 77% dintre clienții din Europa au ales din nou un Sprinter, iar rata ridicată de recumpărare dovedește cât de populară este acest model.

Începând din 2026, modelele complet electrice ale Van Electric Architecture (VAN.EA) vor fi introduse pentru clienții privați. VLE va fi primul model lansat. Transportoarele comerciale electrice vor urma mai târziu. Cu a doua versiune a arhitecturii VAN, Van Combustion Architecture (VAN.CA), autoutilitarele cu motor cu ardere internă de ultimă generație vor completa, de asemenea, portofoliul viitor pentru uz privat și comercial.

Noua generație de Sprinter, „mai digitală ca niciodată”

Următoarea generație de autoutilitare va stabili, de asemenea, noi standarde în ceea ce privește conectivitatea și software-ul. Acestea vor funcționa în întregime pe sistemul de operare propriu al companiei, MercedesBenz Operating System (MB.OS). Acest lucru le face cele mai inteligente autoutilitare Mercedes‑Benz din toate timpurile. Integrarea profundă a arhitecturii chip-to-cloud în vehicul permite controlul precis al tuturor actuatoarelor și senzorilor: de la funcțiile de infotainment și confort, până la încărcare.

Datorită MB.OS asistat de AI, fiecare autoutilitară va fi echipată cu computere de înaltă performanță conectate la MercedesBenz Intelligent Cloud. Acest lucru permite actualizări over-the-air ale întregului software al vehiculului, inclusiv ale sistemelor de asistență a șoferului.

Compania anunță că sistemul de operare MB.OS oferă flexibilitate pentru integrarea fără probleme a conținutului de la furnizori externi. Acest lucru permite clienților comerciali să utilizeze propriile aplicații și instrumentele necesare, de exemplu pentru gestionarea flotei sau navigație, direct în vehicul, pe unitatea principală.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...