GM lansează o tehnologie revoluţionară pentru bateriile vehiculelor electrice, cu planuri de a fi prima pe piaţă până în 2028

Ford
Sursa foto: Ford

General Motors (GM) a dezvăluit o nouă tehnologie considerată ”revoluţionară” în domeniul bateriilor pentru vehicule electrice (EV), care promite să reducă semnificativ costurile şi să crească profitabilitatea SUV-urilor şi camionetelor electrice de mari dimensiuni, transmite CNBC, potrivit News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Noua generaţie de baterii, denumite celule prismatice cu litiu-mangan bogat (LMR), este destinată modelelor precum Chevrolet Silverado EV şi Cadillac Escalade IQ şi ar urma să fie lansată comercial începând din 2028.

Aceste baterii folosesc minerale mai ieftine şi mai abundente, precum manganul, în locul cobaltului şi nichelului – metale mai scumpe, utilizate în prezent la scară largă.

”LMR oferă autonomie mare şi performanţă la un cost accesibil. Este o baterie revoluţionară pentru camioanele electrice,” a declarat Kurt Kelty, vicepreşedinte GM pentru baterii, propulsie şi sustenabilitate, în cadrul unui eveniment la campusul tehnologic al companiei din Detroit.

Bateriile LMR sunt dezvoltate împreună cu LG Energy Solution, prin parteneriatul Ultium Cells, şi vor intra în producţie de serie în SUA până în 2028, cu o etapă de preproducţie programată pentru finalul anului 2027.

Spre deosebire de bateriile ”pouch” folosite de GM în prezent, celulele prismatice au formă pătrată şi sunt mai compacte, reducând cu sute de kilograme greutatea totală a vehiculului. În plus, noile baterii vor avea cu 50% mai puţine componente şi module faţă de actualele pachete de baterii.

Bateriile LMR vor completa actualele baterii Ultium şi viitoarele celule prismatice LFP (litiu-fosfat de fier), destinate vehiculelor electrice de dimensiuni mai mici. GM estimează că noile baterii LMR vor avea o densitate energetică cu 33% mai mare şi vor oferi o autonomie extinsă, menţinând totodată un cost comparabil cu cel al bateriilor LFP.

GM nu a dezvăluit costul exact pe kilowatt-oră (kWh), dar a confirmat că a reuşit o reducere de 60 USD/kWh în 2023. Potrivit BloombergNEF, costul mediu al bateriilor EV a scăzut în 2024 la 115 USD/kWh, iar analiştii estimează că noile baterii LMR GM ar putea ajunge între 80 şi 90 USD/kWh – mult sub costul actual al bateriilor GM (peste 125 USD/kWh).

GM spune că aproape jumătate dintre vehiculele sale electrice vândute în primul trimestru din 2025 sunt deja profitabile din punct de vedere al costurilor variabile.

”LMR este pasul următor în strategia noastră de electrificare,” a adăugat Kelty. Deşi compania şi-a încetinit ritmul de investiţii, GM continuă să urmărească obiectivul anunţat în 2021, de a oferi exclusiv vehicule electrice până în 2035.

Gigantul auto american consideră că noile baterii vor elimina două dintre cele mai mari obstacole pentru adoptarea în masă a EV-urilor: costul ridicat şi autonomia redusă. GM ţinteşte o autonomie de peste 400 mile (aprox. 640 km) pentru viitoarele camionete electrice, cu costuri semnificativ mai mici ale pachetelor de baterii.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...