Honda și Helm.ai lansează un sistem de conducere automatizată pentru viitoarele modele electrice

imagine cu sistemul de conducere autonoma a companiei Helm.ai Vision
Sursa foto: Helm.ai Vision

Startup-ul american Helm.ai, cu sediul în California, a prezentat oficial sistemul Helm.ai Vision, o soluție software avansată de percepție urbană, destinată conducerei automatizate de nivel 2+ și nivel 3. Potrivit companiei, tehnologia va fi integrată în viitoarea gamă de vehicule electrice Honda 0 Series, care urmează să fie lansată începând cu 2026.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Helm.ai Vision este proiectat să ofere o percepție completă a mediului înconjurător, eliminând, în unele cazuri, necesitatea utilizării hărților HD și a senzorilor lidar. Acest aspect îl face potrivit pentru vehiculele personale, dar nu pentru robotaxiuri, care necesită autonomie de nivel 4.

imagine de tip bird's eye din cadrul sistemului de conducere autonoma Helm.ai Vision
Sursa foto: Helm.ai Vision

Sistemul dezvoltă funcții esențiale pentru conducerea automatizată, cum ar fi detecția 3D a obiectelor în timp real, segmentarea semantică completă și fuziunea imaginilor provenite de la mai multe camere pentru a genera o hartă spațială de tip bird’s-eye view. Astfel, vehiculul poate interpreta cu precizie mediul urban, inclusiv traficul aglomerat, condițiile de drum variabile și comportamentul imprevizibil al altor participanți la trafic.

Percepția urbană robustă, care culminează cu sarcina de fuziune BEV, este cheia autonomiei avansate”, a declarat Vladislav Voroninski, CEO și fondator Helm.ai. „Helm.ai Vision acoperă toate sarcinile de percepție necesare pentru conducerea autonomă de nivel 2+ și 3 pe sisteme embedded, oferind o soluție vizuală de înaltă acuratețe și cu latență redusă.”

Tehnologia este bazată pe un sistem propriu numit Deep Teaching, care permite învățarea nesupravegheată din date reale colectate din trafic, reducând dependența de seturi de date etichetate manual. Acest lucru face posibilă scalarea rapidă a soluției pentru utilizare pe scară largă.

În ceea ce privește nivelul de automatizare, sistemul de nivel 3 (conducere automatizată avansată) permite vehiculului să preia anumite sarcini fără intervenția continuă a șoferului, acesta fiind însă obligat să fie pregătit să preia controlul la solicitarea sistemului. În schimb, nivelul 2+ presupune o asistență mai avansată față de nivelul 2, dar șoferul rămâne complet responsabil pentru condus și trebuie să monitorizeze permanent traficul.

Voroninski a declarat pentru Reuters că tehnologia este pregătită pentru producția de serie și a confirmat că Helm.ai se află în discuții cu mai mulți constructori auto. „Suntem cu siguranță în discuții cu numeroși producători și suntem pe drumul cel bun pentru a implementa tehnologia noastră în producție”, a spus el. „Modelul nostru de afaceri constă, în esență, în licențierea acestui tip de software, precum și a unor modele de bază către producătorii auto.”

Honda este unul dintre partenerii Helm.ai, fiind investitor în companie din 2022. Prototipurile gamei Honda 0 Series au fost prezentate în ianuarie 2025, în cadrul târgului CES de la Las Vegas.

Prin lansarea acestui sistem, Helm.ai își propune să ofere o soluție scalabilă și eficientă pentru integrarea funcțiilor de conducere automatizată în vehiculele definite prin software, reducând costurile și complexitatea validării sistemelor autonome.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...