În 2022, când producătorul auto francez Renault şi compania chineză Geely şi-au separat operaţiunile legate de motoarele cu ardere internă într-o societate mixtă denumită Horse, proiectul părea o notă de subsol la o tehnologie învechită, acum însă Horse Powertrain are o nouă viaţă, informează Reuters, potrivit Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Horse vizează venituri anuale de 15 miliarde de euro
Horse, în care a fost integrată şi Uzina Mecanică Dacia, îşi propune să devină cel mai mare producător de motoare din lume până în 2035, pariind că producătorii auto tradiţionali care se orientează către vehiculele electrice vor avea în continuare nevoie de furnizori care să le producă motoare cu ardere internă, pe măsură ce tranziţia energetică are probleme.
Preşedintele american Donald Trump renunţă la politicile favorabile vehiculelor electrice, producătorii auto europeni fac lobby împotriva interdicţiei UE privind încetarea comercializării de noi maşini pe combustibili fosili din 2035, iar vânzările de vehicule electrice avansează lent pe pieţele emergente.
Prezentându-se ca un punct de contact unic pentru producătorii auto, producând de toate, de la motoare hibride până la motoare mici cu ardere internă care extind autonomia vehiculelor electrice plug-in, Horse vizează venituri anuale de 15 miliarde de euro până în 2029, în creştere cu 80% faţă de 2024, potrivit unei analize Reuters.
„Producătorii auto nu pot face totul. Trebuie să-i ajutăm”, a declarat directorul general de la Horse, Matias Giannini.
Scepticii spun că atunci când tranziţia către vehiculele electrice va ajunge la un punct de cotitură, schimbarea va veni rapid un risc pe termen lung. „A paria mult pe tehnologia motoarelor tradiţionale acum este ca şi cum Kodak ar susţine filmul în era digitală. Ar putea funcţiona o vreme, dar timpul nu stă pe loc”, a declarat Ginny Buckley, directorul general al site-ului web de consultanţă şi cumpărare de vehicule electrice Electrifying.com.
Horse, al treilea cel mai mare producător de motoare din lume
Cifrele de dinainte de finalizarea joint-venture-ului Horse la sfârşitul anului 2024 nu sunt disponibile, dar o analiză Reuters a constatat că unităţile separate au avut vânzări combinate de 8,3 miliarde de euro anul trecut. Giannini spune că Horse este în prezent al treilea producător de motoare din lume, cu 17 fabrici de motoare şi transmisii conduse anterior de Renault, Geely Holding şi Volvo Cars, o unitate Geely, inclusiv opt în China.
Oportunitatea oferită de Horse reflectă dinamica schimbată din sectorul auto global. Producătorii auto, printre care Porsche, Ferrari, Stellantis şi Ford, au încetinit trecerea la vehiculele electrice, chiar dacă firmele low-cost sunt în plină expansiune în China, ceea ce înseamnă că maşinile pe combustibili fosili vor continua să se vândă până în anii 2040.
Matias Giannini se aşteaptă ca 50% dintre maşinile noi să fie vehicule electrice în 2040. Alţii prevăd mai multe. Dar chiar şi atunci, zeci de milioane de maşini hibride noi vor avea nevoie în continuare de motoare. „Lăsaţi producătorii auto să se concentreze pe tranziţia lor către vehicule electrice… în timp ce noi îi sprijinim cu motoare şi transmisii hibride extrem de eficiente”, a spus Giannini.
Renault, economii preconizate de 2 miliarde de euro
Renault se aşteaptă să economisească 2 miliarde de euro în dezvoltarea motoarelor până în 2030 prin externalizarea către Horse, iar Giannini oferă aceste economii noilor clienţi. Phil Dunne, director general la firma de consultanţă Grant Thornton Stax, a declarat că Horse nu ar funcţiona pentru producători auto precum Ferrari, care au nevoie de propriile motoare specializate. „Dar pentru soluţii mainstream, este ideal”, estimează Phil Dunne.
Horse pariază pe noi tehnologii, inclusiv hibride plug-in (PHEV). De asemenea, a lansat un motor cu combustie de dimensiunea unei valize pentru vehicule electrice cu autonomie extinsă (EREV) – care utilizează un motor mic pentru a creşte autonomia unui vehicul electric. Cu toate acestea, Lucien Mathieu, director la ONG-ul european de mediu Transport & Environment, a declarat că accentul ar trebui pus pe accelerarea trecerii la vehicule electrice. „Ar fi nesăbuit… să îmbrăţişăm Horse, deoarece asta ar însemna să continuăm să pariem pe tehnologii învechite în timp ce lumea trece la vehicule electrice”, a spus Mathieu.
Horse produce în prezent peste opt milioane de motoare şi transmisii anual pentru peste 15 producători auto, inclusiv Renault, Dacia, Volvo Cars, Nissan, Mitsubishi şi Mercedes-Benz. Geely şi Renault deţin fiecare câte 45% din Horse. Producătorul de petrol Saudi Aramco deţine restul de 10%. Potrivit unei surse apropiate situaţiei, Horse derulează aproximativ 100 de proiecte pe toate produsele şi pieţele sale – de la maşini la bărci, echipamente de construcţii şi drone.