Hyundai Motor deține stocuri de pământuri rare și magneți speciali necesari pentru producția de vehicule electrice și hibride suficiente pentru aproximativ un an, potrivit unei surse prezente la o întâlnire recentă cu investitorii. Această rezervă strategică plasează constructorul auto sud-coreean într-o poziție mai favorabilă față de mulți dintre competitorii săi, afectați de restricțiile recente impuse de China la exportul acestor materiale esențiale.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
China, care produce circa 90% din pământurile rare utilizate la nivel mondial, a decis în luna aprilie să limiteze exporturile pentru o gamă largă de astfel de materiale și magneți asociați, ceea ce a generat îngrijorări serioase în rândul producătorilor auto, al companiilor din industria aerospațială și al furnizorilor din sectorul de semiconductori și echipamente militare.
Informația despre stocurile Hyundai nu a fost făcută publică anterior. Potrivit sursei citate de Reuters, compania a transmis investitorilor că nu anticipează întreruperi în producție pe termen scurt, în ciuda acestor tensiuni din lanțul de aprovizionare global.
„Hyundai are mai multă flexibilitate decât rivalii săi în ceea ce privește problemele de aprovizionare cu pământuri rare”, a declarat oficialul pentru investitori, potrivit persoanei care a asistat la întâlnire. „Compania se așteaptă să poată produce vehicule electrice și hibride fără întreruperi pentru cel puțin aproximativ un an”, a adăugat acesta.
Hyundai Motor Group, care include și Kia Corp, a reușit să-și consolideze semnificativ stocurile în perioada în care China a relaxat temporar restricțiile la export. Nu este clar dacă rezervele raportate sunt deținute exclusiv de Hyundai și Kia sau includ și stocurile furnizorilor lor direcți.
Într-un răspuns oficial transmis agenției Reuters, Hyundai nu a comentat asupra detaliilor privind stocurile sau strategiile sale de aprovizionare, dar a transmis că „evaluează constant condițiile de piață pentru a asigura stabilitatea operațională și menține un lanț de aprovizionare diversificat la nivel global”. De asemenea, compania a precizat că, în cadrul practicilor sale obișnuite de afaceri, menține niveluri adecvate de inventar pentru a susține o producție neîntreruptă.
Impactul deciziei Chinei de a limita exporturile de pământuri rare este resimțit în întreaga industrie auto globală. Producători precum Ford și BMW au fost deja afectați de perturbările din lanțurile de aprovizionare. În acest context, capacitatea Hyundai de a asigura producția pe termen mediu fără sincope evidențiază eficiența eforturilor sale de diversificare a surselor de aprovizionare.
Pe fondul tensiunilor comerciale dintre SUA și China, pământurile rare au devenit un punct central de presiune geopolitică. Discuțiile comerciale dintre cele două mari economii ale lumii, desfășurate în prezent la Londra, includ și această temă sensibilă, în încercarea de a reduce tensiunile tot mai accentuate din lanțurile globale de aprovizionare.