INTERVIU România, în centrul inovației auto globale: „Este un efort orchestrat într-un ecosistem internațional, în care România joacă un rol de lider tehnologic” – György Birtolon, Accenture Industry X

Birtolon_Gyorgy, Managing Director, Accenture Industry X
Sursa foto: Accenture Industry X

Transformarea radicală a industriei auto, în care software-ul devine mai important decât hardware-ul, este susținută de echipe care pot livra nu doar cod, ci și viziune. În acest peisaj, România joacă un rol tot mai important. Echipa Accenture Industry X, cu centre în Cluj, Timișoara și Târgu Mureș, dezvoltă soluții inteligente care nu doar digitalizează experiența de condus, ci contribuie la conturarea direcției viitoare a mobilității.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Gyorgy Birtolon, Managing Director Accenture Industry X România, a vorbit într-un interviu pentru TechRider.ro despre cum a ajuns țara noastră să joace un rol strategic într-o astfel de transformare.

La Cluj, echipa Accenture Industry X dezvoltă pentru unul dintre cei mai mari producători auto din lume un sistem inteligent care transformă complet experiența de condus. Este vorba despre o platformă digitală gândită pentru lansare globală, care personalizează interacțiunea dintre șofer și vehicul fără a necesita aplicații sau interfețe complicate.

Mașina învață rutina șoferului, găsește singură locuri de parcare, plătește automat, adaptează climatul și siguranța pentru copii sau șoferi începători, detectează gropi în timp real și gestionează inclusiv încărcarea electrică.

Sistemul este gândit să deservească nu doar șoferul, ci și pasagerii, prin conținut adaptat pe diferite ecrane și gadgeturi din habitaclu. În plus, acest tip de platformă devine un diferențiator competitiv pentru producători auto, pentru că deschide drumul către noi modele de business bazate pe servicii digitale”, transmite reprezentantul Accenture.

trei oameni in jurul unui brat robotic
Sursa foto: Accenture

La baza acestor funcționalități stau algoritmi de machine learning. „Învățarea rutinei se bazează pe algoritmi de machine learning care analizează tipare recurente – de la trasee, la preferințe muzicale, ore de utilizare și comportamente în trafic.

Sistemul înregistrează și interpretează aceste date într-un mod sigur și anonim, oferind ulterior sugestii și acțiuni automatizate care simplifică experiența de condus”, a explicat Gyorgy Birtolon.

Un exemplu concret arată cât de granular poate deveni sistemul: „Dacă un utilizator obișnuiește să plece de acasă la ora 8:15 și ascultă același post de radio, sistemul va porni automat aplicația preferată și va încălzi mașina cu câteva minute înainte.

În spate, avem o platformă complexă care nu doar stochează aceste date, ci le și procesează local și în cloud, în funcție de arhitectura de computing disponibilă pe mașină.

Proiectul este deja într-o fază activă. „A fost lansat în toamna anului trecut și se derulează pe o durată de 5 ani, cu un milestone major estimat în jurul anului 2027 – când platforma ar urma să fie implementată într-un model de serie al unui producător premium european. Acum ne aflăm într-o fază activă de dezvoltare, cu mai multe funcționalități deja validate și o echipă semnificativă alocată – aproape 100 de specialiști din România, distribuiți în Timișoara, Cluj, Târgu Mureș și alte huburi.

Colaborarea este una intensă: „Este un proiect câștigat într-o competiție internațională și presupune nu doar dezvoltarea software-ului, ci și integrarea acestuia cu sistemele de producție ale clientului. Colaborăm intens cu partenerii noștri din Europa.

În prezent, sistemul este în fază activă de producție, cu livrări continue către client și planuri clare de extindere. Dinamica e accelerată și, chiar și într-un context macroeconomic complex, această direcție – Connected Car – rămâne una dintre cele mai promițătoare și stabile în zona de engineering.

În tot acest efort, echipa din România joacă un rol central. „Clujul este unul dintre centrele principale în acest proiect, dar e important de spus că echipa este extinsă și în Timișoara și Târgu Mureș. Împreună, aceste trei hub-uri livrează o parte critică din platforma software a mașinii, lucrând atât la nivel de arhitectură, cât și la componentele efective care rulează ori pe vehicul, ori în Cloud.

Complexitatea este ridicată: vorbim de peste 100 de oameni în România implicați direct, cu responsabilitate end-to-end – de la design și development, până la integrare și testare. Este un efort orchestrat într-un ecosistem internațional, dar în care România joacă un rol de lider tehnologic.

Urmărește TechRider.ro pentru interviul integral.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...