Departamentul Comerțului din SUA a impus joi tarife vamale ridicate pentru un material esențial folosit în dezvoltarea bateriilor, impunând un cost suplimentar producătorilor de vehicule electrice și dând o nouă lovitură unei industrii care suferă deja de pe urma schimbărilor semnificative de politici ale Casei Albe, relatează New York Times.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
China furnizează aproape tot grafitul rafinat pe care Tesla și alte companii și furnizori auto îl utilizează pentru fabricarea bateriilor. Joi, administrația Trump a emis o hotărâre preliminară potrivit căreia furnizorii chinezi se fac vinovați de „dumping” și a impus tarife de 93,5%. În dreptul comercial, dumpingul este practica de a vinde bunuri într-o altă țară la un preț mai mic decât pe piața sa internă.
Decizia va afecta mulți producători auto precum Ford Motor și furnizori precum Panasonic și LG Energy Solution, care au înființat fabrici de baterii în Statele Unite. Tarifele vor duce probabil la creșterea prețurilor pentru mașinile electrice în același timp în care guvernul federal elimină creditele fiscale de până la 7.500 de dolari pentru persoanele care cumpără sau închiriază aceste vehicule. Acest credit fiscal se va încheia la 30 septembrie, conform unei legi fiscale și politice semnate luna aceasta de președintele Trump.
În această săptămână, Panasonic a început să producă celule de baterii la o nouă fabrică din De Soto, Kan, care va angaja 4.000 de persoane. LG produce baterii în Tennessee și în alte state. Acestea se numără printre numeroasele companii care au investit în operațiuni de producție internă cu sprijin financiar din partea guvernului federal, pe care republicanii au încercat să îl elimine.
Grafitul reprezintă mai puțin de 8.% din costul unei baterii, potrivit Panasonic. Dar bateriile sunt cele mai scumpe componente ale unei mașini electrice. Dublarea costului grafitului ar putea adăuga cu ușurință 1.000 de dolari sau mai mult la prețul unei baterii. Administrația Trump a impus și alte tarife asupra pieselor și vehiculelor auto importate.
Tesla și alte companii au depus numeroase obiecții la o petiție privind tarifele înaintată de American Active Anode Material Producers, un grup de furnizori de grafit din Statele Unite și Canada care a solicitat taxele.
Tesla a declarat într-o scrisoare adresată oficialilor administrației în februarie că a fost deja de acord să cumpere grafit de la furnizori americani, dar „aceștia nu au demonstrat încă capacitatea tehnică de a produce cantități comerciale” de grafit pentru baterii „la calitatea și puritatea cerute de Tesla și de alți producători de celule pentru baterii”.
Elon Musk, directorul general al companiei, a fost unul dintre cei mai mari susținători ai lui Trump înainte de o recentă dispută.
Grupul producătorilor de materiale anodice a aplaudat decizia de joi. „Dumpingul este o practică comercială răuvoitoare utilizată de China pentru a submina concurența și a exercita o influență geopolitică”, a afirmat organizația într-un comunicat.
Decizia este preliminară, dar societățile trebuie să înceapă să plătească taxele imediat. Acestea vor primi rambursări în cazul în care o decizie finală, așteptată în decembrie, infirmă constatarea preliminară.