Mazda a prezentat oficial noua generație CX-5, SUV-ul care rămâne cel mai bine vândut model al mărcii la nivel global. Noul CX-5 va ajunge în showroom-urile europene începând cu decembrie 2025, iar precomenzile vor fi disponibile din august, inclusiv în România, unde prețul de pornire este de 31.990 de euro cu TVA. Cu un design actualizat, tehnologii moderne și mai mult spațiu interior, Mazda vizează să consolideze succesul acestui model pe piața europeană.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -

Design familiar, proporții noi
Una dintre cele mai notabile modificări aduse noii generații Mazda CX-5 este dimensiunea. SUV-ul ajunge acum la o lungime de 4,69 metri, cu 11,5 cm mai mult decât versiunea anterioară. Tot acest plus se regăsește în ampatament, care măsoară acum 2,81 metri – un detaliu cu impact direct asupra spațiului interior.

Privit din exterior, modelul păstrează în mare parte linia familiară, însă apar și câteva diferențe vizibile. Partea frontală rămâne recognoscibilă, dar primește o actualizare subtilă: farurile sunt plasate mai jos, iar grila nu mai este conectată direct sub acestea, ci este poziționată lateral.
Silueta laterală continuă să reflecte stilul cunoscut al modelului, în timp ce partea din spate vine cu un tratament ușor diferit.
Blocurile optice spate au acum o formă mai curbată către colțuri, un detaliu care poate aminti de anumite modele BMW. O altă schimbare vizuală este renunțarea la sigla clasică pe hayon în favoarea inscripționării numelui „Mazda” – o abordare deja întâlnită pe noul model electric Mazda 6e.

Interiorul noului CX-5 rămâne minimalist
Interiorul noii Mazda CX-5 adoptă o abordare minimalistă, similară cu cea văzută anterior pe Mazda 6e. Volanul poartă inscripționat numele mărcii, iar designul general al habitaclului mizează pe simplitate și claritate vizuală.
O schimbare notabilă în interior este renunțarea la clasicul controller rotativ pentru sistemul multimedia, semn că Mazda mizează acum pe o interacțiune tactilă și vocală mai intuitivă.
Elementul central al planșei de bord este ecranul de infotainment, disponibil în două variante: 12,9 sau 15,9 inchi în funcție de nivelul de echipare, cu modelul Homura oferind cea mai mare diagonală. Acesta este punctul principal de control pentru majoritatea funcțiilor vehiculului, alături de comenzile plasate pe volan.

Pentru cei care preferă alternative, Mazda oferă și control vocal, integrând pentru prima dată în gamă asistentul AI Gemini de la Google. De altfel, CX-5 devine primul model Mazda echipat cu un sistem multimedia complet bazat pe Google. Acest sistem promite o experiență fluidă, familiară mai ales utilizatorilor de telefoane Android.
Absența butoanelor fizice poate părea neobișnuită pentru șoferii care preferă comenzi tradiționale, însă sistemul este gândit pentru a oferi o interacțiune intuitivă după o scurtă perioadă de acomodare.

Motorizare, siguranță și disponibilitate
Sub capotă, CX-5 este propulsat de motorul e-Skyactiv G de 2,5 litri, care dezvoltă 141 CP și este asistat de tehnologia mild-hybrid de 24V. Acest propulsor înlocuiește unitatea de 2.0 litri utilizată anterior și oferă un răspuns mai prompt și o accelerație mai fluidă. Sistemul brake-by-wire contribuie la o senzație de condus mai rafinată.
Modelul va fi disponibil atât cu tracțiune față, cât și integrală, în funcție de preferințe. Capacitatea de remorcare atinge 2.000 kg, făcând din noul CX-5 o opțiune viabilă pentru cei care au un stil de viață activ.
Mazda a echipat CX-5 cu o suită completă de sisteme avansate de asistență pentru șofer, cu scopul de a obține cele 5 stele în cadrul testelor Euro NCAP.
CX-5 va fi disponibil în Europa începând cu luna decembrie 2025, în funcție de piață. În România, precomenzile vor începe în august, cu prețuri începând de la 31.990 de euro cu TVA inclus.
