Mini a anunțat că nu va deveni o marcă exclusiv electrică în 2030, așa cum fusese planificat inițial. În schimb, brandul britanic, deținut de Grupul BMW, va continua să ofere motoare termice și după 2030, cel puțin în prima parte a deceniului următor, potrivit motor1.com.
Această schimbare de strategie vine ca urmare a ritmului mai lent al vânzărilor de mașini electrice și a cerințelor pieței, în special în America de Nord, unde motoarele cu combustie internă rămân populare.
Michael Peyton, vicepreședintele Mini pentru America, a explicat: „Încă mergem în acea direcție [de a avea o gamă pur electrică], însă am văzut, mai ales în America de Nord, că motoarele cu ardere internă încă sunt căutate și așa va fi cazul și în viitorul apropiat.”
Astfel, brandul britanic va continua să investească în dezvoltarea de noi modele cu motoare termice, pentru a satisface cerințele pieței din această regiune.
În plus, Mini ia în considerare lansarea unui crossover cu motor pe benzină pentru piața nord-americană. Acesta ar putea compensa anularea planurilor de a aduce modelul electric Aceman în Statele Unite.
Modelul Aceman, care ar fi fost primul vehicul exclusiv electric al mărcii, a fost afectat de noile taxe vamale impuse de administrația americană, în special pentru modelele produse în China. Din cauza acestor taxe, Mini a decis să nu producă Aceman în Marea Britanie și să renunțe la planurile de a-l vinde în America.
Această revizuire a planurilor Mini reflectă o tendință mai largă în industria auto, unde mulți producători își amână sau ajustează planurile de electrificare din cauza provocărilor economice, a cerințelor pieței și a reglementărilor legate de infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.
Deși Mini nu a confirmat încă dacă această schimbare va afecta și piața europeană, este evident că brandul se va adapta la cerințele diferitelor regiuni ale lumii.